Keresőoptimalizálás Archiv

Két hasznos olvasnivalót is találtam a napokban, az egyik egy free .pdf, kifejezetten wordpress blogok optimalizálásához SEO szempontból. Nem hosszú, 14 oldal, egy sör alatt simán átfutható. A blogmotor kiválasztásán tépelődő bloggereknek kifejezetten hasznos lehet :) SEO for WordPress Blogs White Paper A másik irományt a Wall házaspár jegyzi. A pár férfi tagja ugye az az Aaron Wall, akinek a nevéhez az igen népszerű SEO Book megírása fűződik, melyel kapcsolatban egyet kell értenem azokkal, akik azt mondják, hogy jelenleg az egyik legátfogóbb és legösszeszedettebb iromány SEO témában. Most ketten összehozták ezt az írást, nem kifejezetten wordpress-hez, hanem általában a blogokhoz: [&hellip

Tovább...

A Google’s Webmaster Trends Analyst által összeszedett “must read” 7-es listában is helyet kapott a Flash best practices, ami jól mutatja, hogy elég sokat tárgyalt téma ez a webmasterek körében. Mármint, hogy mi is van a flash cuccokkal, hogyan látja és indexeli őket a Google. A hivatalos álláspont azt mondja, hogy a googlebot képes beleolvasni a flash file-okba, talán még ki is szed belőle ezt-azt, de az adatként tárolt tartalmi részekkel és a struktúrával nem boldogul. Ezért aztán azt ajánlják, hogy: A Google’s Webmaster Trends Analyst által összeszedett “must read” 7-es listában is helyet kapott a Flash best practices, ami [&hellip

Tovább...

A Sitemap egy egyszerű megoldás a webmastereknek a keresők felé publikálni indexelésre szánt oldalaik elérhetőségét. Egyszerűbben a Sitemap egy XML formátumu file ami URL-eket tartalmaz kapcsolódó háttérinformációkkal (utolsó módosítás, frissítés gyakorisága, milyen priorítással bír viszonylagosan a többi oldalhoz képest), amely segíti a keresőknek a hatékonyabb indexelést weboldalunkon. Tovább: Sitemap protokol leírás (magyar) A Google nemrég bevezette a Video Sitemap-ot – a Standard, Mobil és Code Search sitemap mellé -, aminek a segítségével az oldalunkon található videókat tudjuk még könnyebben indexelhetővé tenni, még több információt hozzáadva, hogy aztán ezekre keresve pl. a Google Video Search-ön meg is találjanak minket. A videó [&hellip

Tovább...

Az összeállítást nem és csináltam, de ígérem jövőre tolok egyet :) Mondjuk egy hazai TOP 50-et is lehetne csinálni. Tényleg, volt egyáltalán ennyi SEO/SEM post idehaza ;p Szóval. Érdekes lista, mindenképpen megéri átfutni, tuti találunk benne érdekes és hasznos anyagokat. Rááadásul a legtöbb mértékadó és hiteles helyről jön, hiteles emberek “tollából”. (A nyelv kivétel nélkül angol) The Top 50 SEO Posts of the Year Az összeállítást nem és csináltam, de ígérem jövőre tolok egyet :) Mondjuk egy hazai TOP 50-et is lehetne csinálni. Tényleg, volt egyáltalán ennyi SEO/SEM post idehaza ;p Szóval. Érdekes lista,

Tovább...

SeoChat-en van egy hasznos kis tool, aminek a segitségével kereshetünk egy kulcsszóra, a találati lista pedig a találati oldalak PageRank szerint sorbarendezett eredményét mutatja. Egy példa a használatára. Tegyük fel linkeket akarunk szerezni, és magas PR-rel rendelkező katalógusokba akarjuk betenni az oldalunkat. Egyéb esetekben végig kellene nézegetnünk őket, hogy melyiknek van magas PR-e. Így viszont nincs más dolgunk mint a PageRank Search segítségével rákeresni mondjuk az “exchange links” kifejezésre, a találati listában pedig szépen elől lesznek azok az oldalak, amelyek magas PR-el rendelkeznek, és link cserét vagy regisztrációt biztosítanak. Az eszközt itt találjuk: PageRank Search SeoChat-en van egy hasznos kis [&hellip

Tovább...

Végre elindult a Microsoft Live Search Webmaster Central publikus bétája. Valaki próbálta már? Én gyakorlatilag az elején megakadok, mert egyszerűen képtelen vagyok site-ot hozzáadni. Ha valakinek sikerül, kérem ossza meg, hogy csinálta :) Nos, végre sikerült site-ot hozzáadnom, mindösszesen annyi változás volt, hogy nem Operával, hanem FireFox-al végeztem a műveletet. A hozzáadott site-on végezhető műveletek száma elég karcsú egyelőre, ezt mondjuk betudom a beta verziónak, aztán majd meglátjuk. Amit jelenleg tudunk csinálni, az a következő: Summary Ez egy átfogó rész, a site legértékesebb oldalait mutatja, illetve, hogy mikor járt nálunk utoljára a crawlerük. Keywords Egy adott kulcsszóra megnézhetjük, hogy szerepel [&hellip

Tovább...

Naponta több száz domain jár le a világban, és ismeretlen okból ezek közül némelyik megtartja a PR értékét és a backlinkjeit. Miután olcsón vadászhatunk rájuk, lehetnek helyzetek amikor megéri. A TDNAM remek hely ugye az eladó és aukcióra váró domainek fellelésére. de itt nem igazán kapunk számunkra olyan érdekes infókat mint a domain PR értéke. Vannak viszont más site-ok, ahol igen: Vintage Domain Names · Because yesterdays domains just rank better. TDNAM Firesale Tools Domain Auction Deals Naponta több száz domain jár le a világban, és ismeretlen okból ezek közül némelyik megtartja a PR értékét és a backlinkjeit. Miután olcsón [&hellip

Tovább...

Az Advertising Age gondozásában látott napvilágot ez a doksi, melyben a kereső piacről, a reklámköltésekről, a piac szereplőiről, a legmenőbb ügynökségekről és még egy rakás más dologról tudhatunk meg érdekes információkat. Mindez szép színes grafikonokkal és kellemes design-al fűszerezve :) Historikus adatok is vannak, szóval láthatjuk például a Google elképesztő növekedését az elmúlt évekhez képest. Érdemes átfutni mert nem hosszú, viszont annál érdekesebb tényeket és adatokat oszt meg velünk. Mint például azt, hogy a Yahoo-t és az MSN-t több hölgy használja mint férfi. Ez a Google-nél pont fordítva van :) Letöltés: Search Marketing Fact Pack 2007 Az Advertising Age gondozásában [&hellip

Tovább...

A tartalmi stratégia mérésére találták ki ezt a mérőszámot. Egy 0-tól 10-ig terjedő skálán – hasonlóan a publikus PageRankhez -, jeleníti meg nekünk a siteunk indexálási arányát. Minél rendszeresebben postolunk annál nagyobb lehet ez a szám, és minél kevesebbet, annál kisebb. Ennél persze bonyolultabb a történet, van mögötte külön algoritmus is ami a rangsorolást intézi. az adatokat pedig a google-től veszi természetesen :) Érdekes cucc, bár semmi forradalmi, valószinűleg csak kitaláltak egy új buzzword-öt, hogy látogatókat generáljanak és linkeket gyűjtsenek. (Tőlem is kapnak egyet, de condomizálva ;)) Check your IndexRank: A tartalmi stratégia mérésére találták ki ezt a mérőszámot. Egy [&hellip

Tovább...

Website Health Check Tool Elősször is itt van a Website Health Check Tool a seobook.com jóvoltából. Az egyelőre beta eszköz segítségével egy gyors és átfogó képet kaphatunk az oldalunk “egészségéről”. Egyelőre még nem olyan sok feature van benne, de nyilván bővítik majd. Amiket vizsgál: Missing Title Tags and Description Missing Descriptions Duplicate Title Tags Duplicate Descriptions www vs non-www (canonical) Multiple Index Pages Check error handling Ellenőrzés itt: Website Health Check Tool Built With Következő csodaszer a Built With – Technology Profiler ami egy megadott url alatt található oldalt téképez fel nekünk, méghozzá abból a célból, hogy megmondja milyen technológiák [&hellip

Tovább...