Te mit nem szeretsz a Google-ban?

Szerző:

2011 március 22Google Szubkult6 hozzászólás

nagytakarítás

A Search Engine Land-es Danny Sullivan 5 évvel ezelőtti és most felülbírált posztja adta az indíttatást, hogy megkérdezzem a blog olvasóit, hogy mi az amit nem szerettek a Google-el kapcsolatban.

Elsősorban a keresésre és annak minőségére fókuszálva – hiszen ez a blog fő profilja -, de természetesen minden egyéb szolgáltatással, filozófiával, stb. kapcsolatos komment is jöhet!

Csak bátran, csak bátran!

6 hozzászólás - “Te mit nem szeretsz a Google-ban?”
  1. mateandras

    Ez nem keresés, hanem szolgáltatás, de nagyon örülnék, ha a Reader meg a Buzz között szinkronban lenne az olvasottság meg a lájkolás :).

  2. libretto

    Ziccer!
    Külön jó, hogy egy szív van a logóban. Ha gondolatban egy fontos ember vagyok, és újságírók arról faggatnak, Ön szerint mi a Google legnagyobb kihívása, hát azt szoktam mondani, hogy a szív.

    A Google továbbra is erősen tech érzetű szolgáltatásrendszer, hiába a sok-sok próbálkozás a közösségi funkciók terén vagy más jópofa dolgokkal. A Facebook kevésbé érződik technek, nagyon is humán szolgáltatás, nem véletlen a sikere. És ha egyszer az emberek rákapnak, hogy ott is keressenek, jááj.

    Ugyanakkor a Google mögött sokkal több az ember, mert pl. a support kitűnő. A sok szolgáltatásába, kellene minél több érzelmi kötést belevarázsolni.
    Az újságírók ilyenkor még megkérdezik, hogy van-e már ötlet a Google szívproblémáira – ilyenkor hamiskásan mosolygok, és a következő kérdező felé intek.

    :)

  3. kisvirag

    Húha, elég sok mindent fel tudnék sorolni, bár nem a keresővel kapcsolatban :)
    A Reader-Buzz-al egyetértek, readerben azt is jobban kezelhetné, ha ugyanazt ami bejön a sima RSS-éből, meg többen meg is osztanak, azt összerántsa. sokat javult, de még mindig nem az igazi ez a rész…
    aztán ott van, hogy a buzz is lehetne sokkal jobb…
    a docs-ból a prezentation kritikán aluli, de a többinek is vannak szépséghibái…
    a különböző termékek súgói kuszák, néha régi, már elavult cikkek vannak, és még userfriendly URL-jük sincs…
    egyes szolgáltatások kezelőfelülete nem kimondottan user friendly.
    az adwords megfekteti a chrome-t, az ff-t, IE-ben is lassú… ugyanez igaz néha az analyticsre is…

    ha nagyon akarom tovább is van, mondjam még? :)

  4. mosquito

    @kisvirag, hogyne persze, ha van idod es kedved, akkor johet minden, aztan majd csokorba szedem oket :)

  5. zergenye

    Azt utálom benne, hogy egyre inkább helyettem akarja tudni, mire akarok rákeresni.
    Ha én esőt írok be, ne adjon ki elsőt, ha méhelpényt írok be, ne adjon ki placentát és fordítva: ne velem csesszen ki azért, mert a sok birka nem tudja használni a részletes keresést vagy beírni kis kezével, hogy ‘OR’. Volt, hogy annyira önállóskodott a dög, hogy még időzőjellel sem sikerült megfékezni. Meg határozottan emlékszem, hogy hat-hét éve még lehetett töredékszavakra keresni, például beírtam, hogy kerala* astrolog*, és adott Keralan astrologer-t meg Keralan astrology-t meg astrologert és astrology-t in Kerala, ez is sokkal kényelmesebb volt, csak gondolom, a népek tíz százaléka élt a lehetőséggel, aztán megszüntették.
    A reader jó, de a keresőt már nem szeretem, már gondoltam, hogy átpártolok a binghez vagy valami.

  6. ZalanPortik

    Page Rank. Bizony. Analytics világosan leírja, hogy a látogatottság 77%-a más oldalon elhelyezett linkekről jön. Akkor miért marad 0 a PR? Értem én, hogy miért, de miért nem tudja pl. korrigálni Analytics alapján? Ok, hogy közösségi oldalról van a link, ezzel nincs is baj, de akkor legyen szíves adni valami pontot, ha egy közösségi oldalról 27ezres látogatottság jön.