Google Adwords – Automatic Matching

A napokban kapott szárnyra az a hír, miszerint a Google február 28-tól bevezeti az Automatic Matching feature-t az Adwords fiókokban. Miután sokakhoz hasonlóan én sem láttam még erről hivatalos megerősítést, egyelőre “pletyka” státuszba kerül. hogy miért fontos ez?

Az Automatic Matching feature lényege, hogy a kampányod gyakorlatilag kiterjeszti olyan kulcsszavakra is, amiket Te ugyen nem adtál meg a kulcsszólistában, de A rendszer űgy ítéli meg, hogy neked ez jó lehet. Egy példa:

Tegyük fel, hogy az oldalad piros cipőket árul. A kulcsszavaid között ott van a ‘cipő’, ‘piros cipő’. Az Automatic Matching viszont olyan keresésekre is felhozza majd a hirdetésed, mint pl. ‘piros papucs’. (Elég hülye példa, de remélem érthető :)

Szóval gyakorlatilag kiterjesztik a kulcsszólistádat olyan kulcsszavakra, amelyek relevánsak a landing page-re, és a rendszer úgy ítéli meg, hogy ezek konverziót jelenthetnek neked ha megjeleníti őket.

Elég vegyes a megítélése a dolognak, sokan azt látják benne, hogy a Google egyszerűen csak le akarja csapolni azoknak a pénzét, akik nem érik el a beállított napi költésüket. Gyakorlatilag így a rendszer majd elkölti ami maradt :)

Várunk türelmesen, aztán meglátjuk igaz-e :)