Google Archiv

Tegnap a webisztánon jött a bréking, hogy a Google Translate ezentúl támogatja a magyar nyelvet is. Én személy szerint örülök a lépésnek, még ha a fordítás “minősége” hagy némi kívánnivalót is maga után egyelőre. Felvet a dolog azonban SEO oldalról pár kérdést. Mégpedig azt, hogy számíthatunk e angol vagy egyéb nyelvű írások Google Translate-el automatizáltan magyarra átfordított verzióinak a felbukkanására, pusztán MFA (Made for Adsense) siteokon. A válaszom az, hogy igen, biztos lesz pár ügyes gyerek, aki tartalomgenerálás címen, innen onnan összelopott és fordított content-et publikál majd, bárminemű saját hozzáadott érték vagy korrekció nélkül. Eddig is lehetett már ilyenekkel találkozni [&hellip

Tovább...

Huh, elképesztő méretű “pletyka” szintre emelkedett Marcus Tander – aka Mediaadonis felvetése, miszerint kb. talált egy kiskaput, aminek a segítségével le tudod ellenőrizni, hogy az adott domainnel kapcsolatban mi a Google “állásfoglalása”. Gyakorlatilag infokat lehet szerezni, hogy bannolva vagy büntetve vagyunk, esetleg minden okés. Amit tenni kell: Böngésző címsorába: http://hyves.mydomain.com (vagyis tegyük a vizsgálni kívánt domain elé a hyves-ot, mintegy subdomaint. Ne foglalkozzunk vele, hogy a böngésző hibát ad mert nincs ilyen cím. Figyeljük a toolbar-unkat, vagy egyéb PageRank kijelzőnket, és értelmezzük amit látunk. Ha a PageRank 7-es értéket mutat, akkor a domain-el minden rendben van Ha a PageRank 4-es [&hellip

Tovább...

A poszt címével megegyező kérdést teszi fel a múlt héten indult Inside Adwords Magyarország blog , én pedig gondoltam megnéztem, hogy milyen változásokat is szeretnének a magyar felhasználók a Google találati oldalaiban látni. eaposztfor ezt irja: tipp: kellene egy google advanced, ahol a talalatilistahoz statisztikai informaciok is megjelennenek, mint pl: pagerank, napi atlag latogatottsag, kulso es belso linkek szama, oldal merete, flag-ek, letrehozas es utolso modositas datuma, stb.. ezen infok alapjan egy ertelmes ember kepes ralatni mar a tallati lista alapjan, h a relevans vagy ebszemet. A napi átlag látogatottság és flag-ek kiadása mint olyan, nem hiszem, hogy megvalósítható lenne, [&hellip

Tovább...

JabJab kéri meg a blogján az olvasókat, hogy aki google.hu-s keresés kapcsán tud hosszú snippetet varázsolni, az szóljon. Egy ideje már fel-fel tűnnek a szokásos 2 sornál hosszabb snippetek a találati oldalon, de most jutottam el odáig, hogy án is kipróbálom: A keresőkifejezés: a keresőoptimalizálás és a sötét oldal black hat Rövid kifejezéssel egyelőre nem sikerült előcsalni. Egyébként érdekes, mert nem minden találatnál van ez. Egy korábbi posztomból: Egyébként pedig, ha nem akarunk vagy valamiért nem írtunk az oldalunkhoz Description-t, amiből ez a snippet generálódik, akkor sincs gond, mert a google az oldalon található – és indexelhető – tartalomból igyekszik [&hellip

Tovább...

Egy korábbi “nagysikerű” felmérés eredményeinek közreadása után, szerencsére nem kellett sokat várnotok a következőre ;) A Techcrunch-on jelent meg nemrég egy hír, és egy azon alapuló szavazás, melynek a témája az volt, hogy Mik azok a tényezők, amelyek arra késztetnének, hogy keresőt válts. A kiinduló sztorit a J.P. Morgan egyik tanácsadója dobta fel, aki ugyanerről kérdezett embereket. A felmérés szerint a megkérdezettek 62% váltana keresőt. Hogy mikor? Ha.. jobb keresési eredményeket kapna (45%) gyorsabb válaszidők lennének a kereső felől (28%) (ezt mondjuk nem teljesen értem, a Google baromi gyors) lehetőség lenne a weboldal tartalmának preview-jára (23%) a találatok között videó [&hellip

Tovább...

A Google tegnap hozta ki a Friend Connect (beta) elnevezésű “megoldását”, aminek a segítségével a weblap tulajdonosok gyorsan, és különösebb technikai felkészültség nélkül tudják különböző közöséggi megoldásokkal felruházni a lapjukat. Az oldalba ágyazható kód segítségével az oldalunkat látogatók tetszés szerinti információ mennyiséget oszthatnak meg magukról – profil -, új embereket hívhatnak meg, vitát indíthatnak, véleményezhetnek, találhatnak hasonló érdeklődésű embereket, stb. Tehetjük mindezt úgy, hogy még új user-t sem kell kreálnunk, hiszen a már meglévő Google, Yahoo, AOL vagy OpenID azonosítóink remekül működnek. (Én is kipróbáltam a stuffot, a jobb oldali sidebar-on megtalálható) A megvalósítás terheit nagyrészt leveszi a vállunkról a [&hellip

Tovább...

Mi a nyavajatörése ez? Valószínűleg senkinek nem kell bemutatni a Google új “szolgáltatását”, melyet a múlt héten indított el szélesebb körben – egyelőre csak google.com -, inkább azt nézem meg, hogy ennek milyen SEO related vonulatai vannak, lesznek, lehetnek. Mi a nyavajatörése ez? Valószínűleg senkinek nem kell bemutatni a Google új “szolgáltatását”, melyet a múlt héten indított el szélesebb körben – egyelőre csak google.com -, inkább azt nézem meg,

Tovább...

Mondhatnám, hogy várható lépés volt, de nem akarok megmondónak tűnni. Mindenesetre a kb. 1 hónapos comScore -os All about the iPhone tanulmány kiragadott grafikonjait nézegetve egyértelmű. (Maga a tanulmány pár ezer dollárba kerül sajnos, aSearchEngineLand viszont ad egy icipici betekintést. Mondhatnám, hogy várható lépés volt, de nem akarok megmondónak tűnni. Mindenesetre a kb. 1 hónapos comScore -os All about the iPhone tanulmány kiragadott grafikonjait nézegetve egyértelmű. (Maga a tanulmány pár

Tovább...

Közel áll hozzám a téma, hiszen a saját bőrömön tapasztalom meg, hogy mennyire hátrányos helyzetben vannak a vakok és gyengénlátók az interneten. Sajnos a site-ok többsége egyszerűen nem tekinti az ilyen hátránnyal élőket potenciális célközönségnek. Nem vásárlók, nem “emberek”. Durva kimondani, de így van szerintem. Persze tisztelet azoknak az oldalaknak, akiknek a készítői időt és energiát áldoznak arra, hogy a weboldal a screenreaderek számára is járható legyen. A Google nemrég jelentette meg Accessible View nevű experiment-jét, melynek segítségével a találati listájának elemei nagyítva, sokkal láthatóbban jelennek meg, illetve a screen readerek és beszélő böngészők automatikusan elkezdik olvasni az adott elemet [&hellip

Tovább...

Ma futottam bele ebbe, és Longhand szerint is friss a cucc még. Gyakorlatilag a kép magáért beszél. Jelen esetben ugye a Webmasterworld fórum egyik topicja a találati eredmény, a Google pedig feltünteti okosan, hogy hány szerző, hány hozzászólást tett, illetve mikori az utolsó. Blogoknál még nem láttam, de nem kizárt, hogy ezek a tartalomra vonatkozó információk ott is feltünnek majd. Hasznosnak tűnik, hiszem elég könnyen le lehet ennek segítségével vágni, hogy érdemes e kattintanom az adott találatra. Hiszen ha egy aktuális témában keresek, és valahol azt látom, hogy tök régi az oldalon található info, akkor nem biztos, hogy látogatás lesz [&hellip

Tovább...