Google Archiv

A Google sikeres DoubleClick felvásárlása kapcsán – ezt tegnap az Európai Bizottság is jóváhagyta – sokakhoz nem jutott el az a hír, hogy a DoubleClick mellett ezzel a DoubleClick Performics nevű céget is megvette, aminek fő profilja a SEO, és elég régi motoros a szakmában. Using robust technology, the DoubleClick Performics’ team scientifically optimizes existing client sites to create new, dynamic, crawler-friendly sites highlighting brand, nonbrand and long-tail keywords. Our experts methodically optimize copy and content for each page to boost page rankings. Sokaknál ez kiverte a biztosítékot, és elkezdtek vészharangokat kongatni. Így tett Danny Sullivan is, aki egy nyílt [&hellip

Tovább...

Talán vannak itt páran akinek ismerősen cseng a Cult of the Dead Cow (CDC) csapat neve. A halott tehén kultusza, anno sok-sok évvel ezelőtt a Back Orifice programról volt híres. Ennek a segítségével átvehettük az irányítást a haverunk számítógépe felett, nyitogathattuk a CD meghajtó tálcáját, és még sorolhatnám a finomságokat :) Most megint egy biztonságtechnikai cuccal jöttek ki, ami a Goolag nevet kapta. Ez gyakorlatilag egy olyan tracker, ami a Google segítségével vizsgál meg egy website-ot, rávilágítva annak sebezhetőségeire. A cDc neve egyfajta garancia, ajánlom mindenkinek, hisz egy gyors audit sosem árthat! :) Talán vannak itt páran akinek ismerősen cseng [&hellip

Tovább...

A napokban kapott szárnyra az a hír, miszerint a Google február 28-tól bevezeti az Automatic Matching feature-t az Adwords fiókokban. Miután sokakhoz hasonlóan én sem láttam még erről hivatalos megerősítést, egyelőre “pletyka” státuszba kerül. hogy miért fontos ez? Az Automatic Matching feature lényege, hogy a kampányod gyakorlatilag kiterjeszti olyan kulcsszavakra is, amiket Te ugyen nem adtál meg a kulcsszólistában, de A rendszer űgy ítéli meg, hogy neked ez jó lehet. Egy példa: Tegyük fel, hogy az oldalad piros cipőket árul. A kulcsszavaid között ott van a ‘cipő’, ‘piros cipő’. Az Automatic Matching viszont olyan keresésekre is felhozza majd a hirdetésed, [&hellip

Tovább...

A Google’s Webmaster Trends Analyst által összeszedett “must read” 7-es listában is helyet kapott a Flash best practices, ami jól mutatja, hogy elég sokat tárgyalt téma ez a webmasterek körében. Mármint, hogy mi is van a flash cuccokkal, hogyan látja és indexeli őket a Google. A hivatalos álláspont azt mondja, hogy a googlebot képes beleolvasni a flash file-okba, talán még ki is szed belőle ezt-azt, de az adatként tárolt tartalmi részekkel és a struktúrával nem boldogul. Ezért aztán azt ajánlják, hogy: A Google’s Webmaster Trends Analyst által összeszedett “must read” 7-es listában is helyet kapott a Flash best practices, ami [&hellip

Tovább...

A Sitemap egy egyszerű megoldás a webmastereknek a keresők felé publikálni indexelésre szánt oldalaik elérhetőségét. Egyszerűbben a Sitemap egy XML formátumu file ami URL-eket tartalmaz kapcsolódó háttérinformációkkal (utolsó módosítás, frissítés gyakorisága, milyen priorítással bír viszonylagosan a többi oldalhoz képest), amely segíti a keresőknek a hatékonyabb indexelést weboldalunkon. Tovább: Sitemap protokol leírás (magyar) A Google nemrég bevezette a Video Sitemap-ot – a Standard, Mobil és Code Search sitemap mellé -, aminek a segítségével az oldalunkon található videókat tudjuk még könnyebben indexelhetővé tenni, még több információt hozzáadva, hogy aztán ezekre keresve pl. a Google Video Search-ön meg is találjanak minket. A videó [&hellip

Tovább...

Csak érdekességképpen. Van az az oldal, http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/first71.html, ahol láthatjuk, hogy melyek voltak a világ első bejegyzett domain nevei.(Az oldal maga nem kifejezetten ennek a célnak van szentelve, fedezzétek fel bátran.) A DNS szolgáltatást 1984-ben találták ki, 1985-ben pedig megalkották az első toplevel domaineket. Ezek a .org, .com, .edu, .gov, .mil voltak. Vicces nézegetni a listát, arra gondoltam közben, hogy mikor a HP vagy a Xerox bejegyezte a domainjeit, én még azt sem tudtam mi az az internet. De ami igazán durva, hogy gyakorlatilag még 10 évvel később sem :) Csak érdekességképpen. Van az az oldal, http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/first71.html, ahol láthatjuk, hogy melyek [&hellip

Tovább...

News flash from Las Vegas PubCon. Matt Cutts informed us that Google will very soon begin treating subdomains and subdirectories the same in this fashion: there will be only 2 total urls from a domain in any set of search results, so no more getting 3, 4 or however many spots via subdomains. We didn’t get any more information than just that basic heads-up. Nincs igazából mit sokat magyarázni ezen. Ha bevezetik ezt az új filtert, akkor a SERP-ben csak 2 URL lehet majd jelen egy domainről. Beleértve a subdomaineket, valamint az alkönyvtárakat is. Jelenleg nincs ilyen limit, szóval akár [&hellip

Tovább...

Mindenekelőtt! Nem egy teljesen új problémáról van szó. Sem a duplikált tartalom, sem a proxyk, sem pedig a negativ SEO tekintetében. A kiélezett konkurenciaharcban, vannak akik nem riadnak vissza nem teljesen etikus módszerek alkalmazásától, annak érdekében, hogy a versenytársat kellemetlen helyzetbe hozzák. Már pedig a SERP-ből (Search Engine Result Page) való kikerülés elég kellemetlen tud lenni. Vagy gondoljunk csak akár a Google Bowling-ra. Augusztus 16-án, Dan Thies úgy gondolta, hogy nem bírja tovább, és széles körben is nyilvánosságra hozta a Google Proxy Hacking elméletét, mely nagyon úgy tűnik, hogy nem egy hibás gondolkozási mechanizmus eredmémye. hanem nagyon is igaza van. [&hellip

Tovább...

Ennek az egyszerű kis kiterjesztésnek a segítségével könnyen megvizsgálhatjuk, hogy teljesít a keresésünk különböző geográfiai lokációkból. Tehát tesztelhetjük a kulcsszavunkra érkező találatokat több országból “nézve”, vagy ugyanezt az Adwords hirdetésünkkel. Az installálása egyszerű, használhatjuk a toolbar-ból, vagy a jobb klikk-re felbukkanó menüből. A régiók hozzáadása egyszerű, a magyar alapból nincs benne, de simán hozzáadható bármi. Elérhető itt: Google Global Firefox Extension Ennek az egyszerű kis kiterjesztésnek a segítségével könnyen megvizsgálhatjuk, hogy teljesít a keresésünk különböző geográfiai lokációkból. Tehát tesztelhetjük a kulcsszavunkra érkező találatokat több országból “nézve”, vagy ugyanezt az Adwords hirdetésünkkel

Tovább...

Hangzatos ennek az ebooknak az alcíme, How to get a Top 10 ranking, de őszintén bevallom, hogy nem olyan rossz kis olvasnivaló, legalábbis nekem. Szóval egyrészt nem mai darab (2004-es), másrészt pedig profiknak talán nem sok újat mond, de elég jól összeszedett írás, érthető és tömör. Ajánlom mindenkinek! Pár fejezet cím ajánlónak: How Google Works Structuring Your Site Correctly Linking Your Pages Correctly The Importance of Links All About PageRank Optimizing Your Web Pages stb.stb. Hangzatos ennek az ebooknak az alcíme, How to get a Top 10 ranking, de őszintén bevallom, hogy nem olyan rossz kis olvasnivaló, legalábbis nekem. Szóval [&hellip

Tovább...