Google Archiv

Bár egyelőre a magyar nyelvre vagy nyelvről fordítás hiányzik a Google Translate-ből, azonban előfordulhatnak olyan esetek, hogy a támogatott nyelvek valamelyikén publikált tartalmunkat nem szeretnénk ha a Google Translate lefordítaná valamilyen más nyelvre. Mostantól blokkolhatjuk a fordítást, kétféle módon. Ha az egész oldalt szeretnénk tiltani fordítés szempontjából, akkor a következő META tag-et kell beletennünk: <meta name=”google” value=”notranslate”> Ha pedig egy adott blokk tiltását szeretnénk, akkor egy class=notranslate -et kell hozzáadnunk a kódhoz. (Forrás: Google WebmasterCentral Blog Bár egyelőre a magyar nyelvre vagy nyelvről fordítás hiányzik a Google Translate-ből, azonban előfordulhatnak olyan esetek, hogy a támogatott nyelvek valamelyikén publikált tartalmunkat nem [&hellip

Tovább...

Bőkezű volt a Google a napokban lezajlott PR update kapcsán. Az Invalid Click SEO blog 3-asról 4-re ment fel, amire azt mondom, hogy rendben van és köszi meg minden, hiszen ezzel foglalkozok amennyire tudok. Viszont  feljebb ment a régi SEO versenyoldalam is, 6-ról 7-re. Aki nem emlékezne rá: seonyár2008.org A versenynek július elsején lett vége, azóta kb. nem is foglalkoztam vele, és mégis javult, pedig számtalan helyről eltűntek a rá mutató és erősnek hitt linkek is. Arra tippeltünk korábban, hogy mélyrepülés lesz. Na majd a következő update-nél. Addig is sorba lehet állni a linkekért ;) Javult a comics.generations.hu is, ami [&hellip

Tovább...

Egy pénteki postjában a Google Webmaster Central blogja megerősítette, hogy nincs olyan, hogy Duplicate Content Penalty. Legalábbis nem abban a formában ahogy gondoltuk. Tartalmat másolni és hozzáadott érték nélkül újrapublikálni, vagy más URL-en közzétenni, továbbra sem ildomos dolog, ez ellenkezik is a Google ajánlásával. Amiről most szó van, az konkrétan az, hogy egy domainen belül, ha több különböző URL is ugyanarra a tartalomra mutat. Sokan féltek ebben az esetben a duplikált tartalom miatti büntetéstől, de a Google megnyugtat, ő nem szab ki ezért büntetést. Az más kérdés, hogy ez a felállás érintheti a site-od helyezését, de már az algoritmuson múlik. [&hellip

Tovább...

Aki használja talán már értesült róla, aki nem az cselekedjen: Mi történt az ajánlásokkal? Augusztus utolsó hetében letiltjuk az AdWords hirdetők és a Google termékeinek AdSense ajánló hirdetéseit. Hosszas megfontolás után úgy láttuk, hogy hirdetőinket és megjelenítőinket az AdSense kontextusban és a DoubleClick Performics partnerprogram tudja a legjobban kiszolgálni. Augusztus végétől az ajánló hirdetések nem fognak működni a webhelyén, és üres helyként fognak látszódni. Annak érdekében, hogy AdSense bevételei ne csökkenjenek, javasoljuk, hogy még augusztus utolsó hete előtt cseréljen minden ajánló hirdetési kódot AdSense kontextusban hirdetési kódra. Ilyen hirdetési kódot úgy kaphat, hogy bejelentkezik AdSense-fiókjába, az AdSense beállítás lapra lép, [&hellip

Tovább...

Biztosan sokan nem is gondolnák, hogy a Google alapvetően hardware-t is árul, a saját szoftvereivel felvértezve, mely segítségével a webről olyan jól ismert keresőfelületen keresztül kereshetünk a dokumentumainkban. Vagy máshol. Gyakorlatilag egy pizzásdoboz méretű Dell eszközről van szó, mely a 27 nyelven is elvégezhető felkonfigurálás után képes indexelni a dokumentumainkat, adatbázisainkat. A támogatott filetípusok száma 220, ami azért szép mennyiség. A történet a webes indexeléshez és kereséshez hasonló, a tartalom itt is beindexelésre kerül, majd kereshető lesz. Profi cucc, profi áron :) Google Search Appliance (Szemléltető videó a müködésről) Biztosan sokan nem is gondolnák, hogy a Google alapvetően hardware-t is [&hellip

Tovább...

Ez a címe annak a kicsi, de annál több információt hordozó oldalnak, ami enyhén animált formában igyekszik bemutatni nekünk, hogy hogyan is működik és miként áll össze egy keresés. Mi történik a háttérben onnantól kezdve, hogy beírjuk a keresőszót, odáig, hogy pl. 0.28 másodperc alatt megkapjuk a találati listát. Nem kell tőle félni, nem full techie a cucc, elég érthető és világos. A bemutatót a “Start the Search” gombra kattintva kezdhetjük. az alatta található idősávon pedig a Google elmúlt 11 évéből láthatunk néhány kiragadott momentumot. Az oldal

Tovább...

Van a Google-nek a Safebrowsing nevű cucca, amivel az ártatlan weboldal tulajdonosok ellenőrizni tudják, hogy a Google esetlegesen kártékonynak tartja e a weboldalukat. Az ellenőrzéshez a következő URL-t kell használni: http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=”sitenév” Amire választ kapunk a vizsgálat során: Mi a jelenlegi státusza az oldalunknak Mi történt amikor a Google megvizsgálta az oldalt Tartalmaz e az oldal malware-t Közrejátszik e a site valahogy malware terjesztésben Ha sok site-unk van, akkor kicsit macerás egyesével mindig végigellenőrizni mindet, meg ugye sanszos, hogy elfelejhetjük. Na ezeken a problénákat hivatott segíteni a SERPGuard nevű ingyenes szolgáltatás, melynek a segítségével automatikusan nyomonkövethetjük az oldalaink állapotát. Jobban mondva [&hellip

Tovább...

Eleged van, hogy a Google mindent felvásárol? Szeretnéd átélni te is, hogy milyen lehet megvenni a világ legforgalmasabb videomegosztóját (A tavalyi 55%-ről most 73%-ra nőtt a youtube részesedése az USA-ban!)? Akvizíciós ajánlatot tennél a Skype-ra? Vagy egyszerűen csak kikapcsolódnál a jól ismert keresőóriás részvényeivel játszva? Igen? Remek! Akkor a Googolopoly neked való :) A cél, rendszerezni a világ összes információját. Ennek eléréséhez felvásárolhatsz, termékeket bocsáthatsz ki, fejlesztőket és szervereket vehetsz, stb. 8 oldalnyi nyomtatnivló, vagyis a Google részvények nyomtatása után kicsivel több, és máris indulhat a játék. Kicsit geeky a cucc, de mindenképpen vicces :) Googolopoly site és a tábla [&hellip

Tovább...

A New York-ban zajló SES (Search Engine Strategies) konferencián tegnap a Universal Search-ről megrendezett kerekasztal vitte a prímet. Az egész azzal kezdődött, hogy James Lamberti a comScore-tól, bemutatott egy tanulmányt, melyet az USA-ban végeztek, 1 hét alatt. Eszerint 1.2 milliárd keresést hajtottak végre, amelyból több mint 200 millió tartalmazott valamilyen “Universal Search” eredményt. Leginkáb video, hír (news), kép (images), valamint térkép, tőzsde és időjárás találatok színesítették a SERP-et. A New York-ban zajló SES (Search Engine Strategies) konferencián tegnap a Universal Search-ről megrendezett kerekasztal vitte a prímet. Az egész azzal kezdődött, hogy James Lamberti a comScore-tól, bemutatott egy tanulmányt,

Tovább...