2. Magyar díjazásos keresőoptimalizálási (SEO) verseny

Szerző:

2008 február 19Szubkult

Idézet a SEO fórumból:

Örömmel jelentem be, Április elsején elindul a magyar seo verseny.
Azért indítom már most a témát, mert másfél hónap simán kell, hogy a pontos szabályokat ( a spamtól kezdve a mindeféle csalásokat kiküszöbölni) össze lehessen állítani. Remélem addigra már Zoli tapasztalati tippeket tud adni. Valamint ezt is közösen szeretnénk veletek megvitatni.

Kiíró a fórum lesz. http://seo.forum.hu/seo-verseny/

Szponzorok jelentkezését is várjuk. Minimum 50.000 Ft értékű ajándék/készpénz legyen. (Annyit még kérnék, hogy ha ajándék, akkor “használható” legyen. Szal ne kelet kínai poszporusz tölgy cserje, amit egyik héten kínai hegyi levegőben, másik héten dél-amerikai amazonas párában kell tartani. Illetve ne egy bizonyos kor/nem/beállítottságnak okozzon örömet. pl.Lady fitness bérlet)

A szponzorok, a “verseny állása” oldalon, a felajánlások beérkezésének sorrendjében lesznek egymás alá feltüntetve. (kezdem a sort, 50.000 ft készpénz ez már tuti + 30.000 értékben PPC reklám a versenyről)

Tök jó, tök jó! Egy kis megmérettetés sosem árt, hisz az elméleti tudást nem árt kamatoztatni. Egyetlen apró probléma ami felmerült bennem, az a linkelés kérdése. Szerintem a Google túl nagy jelentősséget tulajdonít a linkeknek, bár ez ugye csak egy feltevés, mivel a pontos algoritmust nem ismerjük. Gondolok itt arra, hogy igen szép eredményeket lehet felmutatni, ha jó sok helyről meglinkeled az oldalad, ami valahol azt is jelenti, hogy akinek kiterjedt baráti köre, vagy olyan oldalcsoportja van, ahonnan meg tudja küldeni az adott oldalát.

Ezzel szemben viszont óriási hátrányba kerül az, akinek nincs olyan kiterjedt ismerősi köre, vagy lehetősége linkeket elhelyezni jó PR értékű oldalakon. Természetesen a directorykon, és link farmokon, HUB-okon felül. A relevancia, és a tartalmi kapcsolat a linkelt és linkelő oldalak közt nagyon fontos, ez egy olyan lehetőség lehet, amivel talán sikeresen lehet küzdeni az orrba-szájba linkelések ellen, de ez ugye különösen idő és energiaigényes feladat.

Az utóbbi időben több helyen felröppent, hogy a Google csökkenti a linkek jelentősségét, előtérbe helyezve mégjobban a gyakori tartalom frissítést, de ez csak spekuláció. Mindenesetre az a modell, amit a google alapúl vett a linkek értékének számításánál, szerintem erős revizióra szorul majd.