Te melyikre kattintanál? A “nosnippet” hatásai

Szerző:

2008 október 8Keresőoptimalizálás

A nosnippet direktíva az a jóság, amivel a keresők robotjaival azt közölhetjük egy oldal esetében, hogy annál a találatnál ne jelenítse meg a description-t, valamint ilyenkor az oldal cache-elt verziója sem kerül mentésre. Tehát csak csak a Title és az URL jelenik meg. Mint ebben a példában:

nosnippet

Gondolom a kreativ.hu készítői azért tették bele a nosnippet taget az oldalakba, mert a tartalom ugye sok esetben kulcsos, vagyis csak előfizetés után érhető el, és nem akarták, hogy a Google cache-elje. Más kérdés, hogy ezt a tartalmat a Google ha akarná sem tudná indexelni.

Viszont a nosnippet alkalmazásával a SERP-ben megjelenő találatunk elég furcsán néz ki, és igazábol a poszt is erre vonatkozik, hogy te melyikre kattintanál? Én arra tippelek, hogy simán a mediainfo.hu-s találatra. Ezzel pedig látogatót vesztesz, akárhogy is nézzük. Jó persze, ez csak egy kiragadott példa.

Egyébként pedig, ha nem akarunk vagy valamiért nem írtunk az oldalunkhoz Description-t, amiből ez a snippet generálódik, akkor sincs gond, mert a google az oldalon található – és indexelhető – tartalomból igyekszik a megfelelő “leírást” odatenni a találathoz. Esetünkben pedig a néhány soros lead-ből még mindig szebb Description születhetne a Google által, mint a semmi.

Kapcsolódó írásként ajánlom Aaron Wall bejegyzését: Is your search result sexy?