Mosaic Cloaking

Viszonylagosan új ez a megnevezés a SEO-sok eszköztárában. (Hogy fehér vagy fekete, ezt mindenki döntse el maga.)

Maga a cloaking bizonyára ismerős mindenkinek. Gyakorlatilag ez az az eljárás, amikor teljesen más oldalt mutatunk a keresőrobotok felé, mint a humán látogatóinknak. Általában ezt egy User-Agent, illetve IP cím vizsgálattal dönti el a weboldal tulajdonosa, hogy az adott látogató keresőrobot, vagy pedig hús-vér ember. Vannak egészen egyszerű scriptes megoldások, és vannak igazán kifinomult szoftverek is, állandóan frissített IP cím adatbázissal (spiderSpy), hogy mindig tudják honnan jönnek a robotok. A célja? A cloaking segítségével egy kulcsszavakkal alaposan megtűzdelt oldalt kínálhatunk a robotok számára, míg a normál látogatók megkapnak egy user-friendly, képekkel, flash-el felszerelt oldalt. A Google nem ajánlja ennek a technikának a használatát, ellenkező esetben akár az indexből való kizárással is büntethet.


arabic mosaic tiles

A mosaic cloaking tulajdonképpen a normál cloaking alapjaira épül, legalábbis ami a robot és humán megkülönböztetést ílleti. Abban különbözik a 2 technológia, hogy a mosaic cloaking alkalmazása során, a weboldalnak csak bizonyos részeit (mozaik) változtatjuk és mutatjuk másképp, nem pedig az egészet. Lássunk egy egyszerű példát:
Tegyük fel, hogy vannak üres helyek az oldaladon. A mosaic cloaking során csak ezeket az üres helyeket változtatgatod, teszel oda kulcsszógazdag szöveget, vagy hirdetést ha humán látogatód van, és marad mondjuk üresen ha egy robot jön. De alapvetően végtelen sok lehetőség van, adhatsz más-más CSS-t és javascriptet igény szerint, használhatsz fake hozzászólásokat annak érdekében, hogy ugyanolyan méretű oldalakat szolgálj ki, és megnehezítsd az oldal leleplezését.