Átkattintási arányok a Google SERP-ből (2010-es adatok)

Szerző:

2011 április 29Keresőoptimalizálás

A keresők találati listájában, a különböző pozíciókban helyet foglaló találatok átkattintási arányáról (CTR) vajmi kevés publikus információnk van. Az utóbbi 5 évben mondjuk pontosan egy kiszivárgott adathalmaz látott napvilágot az AOL “jóvoltából”.

Pár hete az Optify által viszont új számokhoz jutottunk.

Fontos persze leszögezni mindjárt az elején, hogy:

  • Ezek az adatok a Google US-en történt keresések és kattintások vizsgálatából származnak, nem ültethetjük át tehát egy az egyben össze a hazai viszonyokra!
  • Valószínű, hogy ezek a számok iparáganként, területenként is változhatnak, ezekről viszont semmilyen információnk nincs a kutatásban
  • Bizonyára a találati listában megjelenő Adwords hirdetések mennyisége és elhelyezkedése is torzíthat ezeken a számokon

A vizsgálatokat 2010 decemberében végezték egyébként, 250 véletlenszerűen kiválasztott B2B és B2C weboldal bevonásával, és kb. 10.000 kulcsszó vizsgálatán keresztül.

Mielőtt elfelejteném, a tanulmány innen tölthető: The Changing Face of SERP’s: Organic Click Through Rate (.pdf, 10 oldal, ebből 8 érdekes, sok grafikonnal, angolul)

3 fő kérdés megválaszolása köré épült az elemzés:

  • Melyek a friss átkattintási számok az organikus találatok esetében?
  • Van e összefüggés az organikus CTR és az adott kulcsszó CPC értéke között?
  • Van e a keresési volumennek hatása az átkattintási arányra?

Summásan, a teljesség igénye nélkül pár adat:

Az első pozíció (#1) átkattintási aránya az új vizsgálatok szerint 36.4%, a másodiké 12.5%, a harmadiké pedig 9.5%. (Korábban ezek az értékek 42.3%, 11.92% illetve 8.44% voltak.)
Láthatjuk, hogy az első 3 hely gyakorlatilag a kattintások közel 60%-át elviszi.

Érdekes, hogy a második találati oldal első pozíciójának nagyobb CTR-je van, mint az első találati oldal utolsó pozíciójának.

Fontos tehát még mindig a helyezés, de ne felejtsük, hogy az igazi érték az üzleti érték, nem pedig a helyezés!

Érdekes, hogy a keresési volumen szintén befolyásoló tényező. Ennek vizsgálatának érdekében, vettek head-tail (1000-nél nagyobb havi keresettséggű kulcsszavak), illetve long-tail (100-nál kevesebb havi keresettségű kulcsszavak) kifejezéseket, az eredmény itt látható röviden. (Az ábra magáért beszél, és így leírnom sem kell :)

Érdemes átolvasni ezt a pár oldalt egyébként, ide csak néhány kedvcsináló gondolatot tettem!

Bónusz:
Készítettem egy táblázat template-et, amiben a jelen adatok alapján kb. megbecsülheted, hogy egy-egy kulcsszavad esetében, mekkora forgalmad lenne ha az első helyre kerülnél a Google-ben. (Látogatottsági és helyezés adatok szükségesek!)

Mi lenne ha első lennél?

Ha valamiért nem jönnek be ezek a számítások, akkor engem ne okolj, elhatárolódok :) De komolyan, ne feledjétek, ezek csak becslések, és rengeteg egyéb tényező befolyásolhatja őket.