UPDATE: “Google confirmed the page load time grade will be displayed on the Keyword Analysis Page.”
Már megint egy tipp ugyan, de többen is gyanítják, hogy Google az oldal betöltődési időt (Page Load Time), beveszi az Adwords hirdetési rendszerben használt kulcsszavak Quality Score-ját befolyásoló tényezők közé.
Mi is az a Quality Scorre? Röviden. Amikor egy Adwords kampányt futtatunk, akkor ugye kulcsszavakat vásárolunk a Google-től, melyre a felhasználók keresnek, és mi pedig szeretnénk nekik megmutatni a hirdetésünket. Azzal a céllal, hogy a hirdetésre kattintva elvezessük őket a honlapunkra, vagy egy adott oldalra (landing page). Itt aztán megpróbálunk rájuk sózni valamilyen terméket, szolgáltatást, stb.
Minden egyes kulcsszónak amit veszünk a Google-től, van egy Quality Score értéke. Ezt a Google jelzi is nekünk, lehet poor, medium vagy great az állapota. A Quality Score “minősége” azért fontos, mert ez is erősen beleszámít abba, hogy a hirdetésünk hányadik helyen jelenik meg a Google fizetett hirdetései között (AdRank), tehát (nem kis) részben arra is kihatással van, hogy egy adott kulcsszóért mennyit kell minimum fizetnünk a Google-nek. A Quality Score értékének meghatározása szintén több elemből tevődik össze – csak, hogy még véletlenül se legyen egyszerű az életünk -, mint például a kulcsszó átkattintási aránya (CTR), a kulcsszó is a fiók historikus adatai és eredményei, és még sok egyéb, a Google által nem is közölt adat.
Most úgy tűnik, hogy ezekhez az adatokhoz – mármint az ismertekhez – jön egy újabb, mégpedig az említett oldal betöltődési idő. Vagyis ha a Destination URL alatt lévő oldalunk lassan jön le, az negatívan befolyásolhatja az AdRank-ünket. Kérdés, mi számít lassúnak? Mi van akkor, ha egy átmeneti karbantartás miatt az AdWords Crawler éppen nem éri el az oldalamat, ami aztán persze tökéletesen funkcionál? (Na jó, nyilván nem egy adatra hagyatkoznak :))
Lényeg a lényeg. Mindig megbiztható helyen legyenek hostolva az oldalaid! Főleg ha fontosak.
(Forrás: Search Engine Land)