“Madarat tolláról, céget weblapjáról”

Szerző:

2009 július 3Szubkult

Szakembert a kijelentéseiről?

A Zalai Hírlap oldalán volt tegnap egy írás, ami picit megemelte a vérnyomásomat. A téma ma sem – sohasem hagy – hagyott nyugodin, ezért úgy gondoltam levezetem a feszültséget :)

Előljáróban. Tudom, hogy szélmalomharc ez ami most jön, hiszen a média mindig tele lesz hiányos, félreértett, félremagyarázott, szenzációhajhász információkkal. Tök felesleges felhúzni magam ezen és foglalkozni ezzel.

De ennek a cikknek gyakorlatilag minden bekezdésével harcba lehetne szállni:

“..a sávszélesség növekedése miatt – az oldalak egyre profibbak és felhasználóbarátabbak lettek.”

Amennyiben a flash-es megoldásokkal elért vizuális kielégülés felhasználóbarátnak tekintendő, akkor áldásom rajta. Remélem Rung András webergonómiai tanácsadó kollégám kifejti majd egy posztban a blogján, hogy ő mit gondol erről :)

Igazából azonban a keresőoptimalizálásnak mint tevékenységnek az elmaszatolása volt az, ami belém döfte a tőrt.

Vannak olyan apró trükkök melyek segítségével elérhető, hogy a kulcsszavak beírásakor az adott weblap az első 20 találat között legyen

Igen, az apró trükk az lehet például, hogy azt mondjuk egy szerszámokat forgalmazó áruháznak, hogy nosza, gyúrjunk rá a nikkelezett szemmértékre, mert az jó lesz neki, és elsők leszünk rá a kereső találati oldalán. Óriási. Szegény ördög meg örül mert első lett valamire, de a forgalma nem nő, de nem baj, biztos máshol van a hiba. A trükkös keresőoptimalizáló mindent jól csinált.

Ok, tudom sarkos a példa. De pont az ilyen kijelentések miatt van az egyrészt, hogy az ügyfél bizalmatlan, ahogy az Krich Balázs is kifejti a vele készült interjú végén.

Az egész kijelentés olyan sztereotípiákat ébreszt, hogy tényleg ilyen kis kapucnis manók kevergetnek egy üstben fortyogó löttyöt, néha beleszórnak valamit, aztán ha kész, az egészet ráöntik a weboldal forráskódjára, és huss, már az élen is vagyunk.

Folyamatos a harc az első húszban maradásért, hiszen havonta több száz, ezer új honlap jelenik meg az interneten, arról nem is beszélve, hogy más programozók is ismerik ezeket a trükköket.

Nemrég valaki azt kérdezte tőlem, hogy mennyire kell programozói tudás ahhoz, hogy valaki jó SEO-s legyen. Azt válaszoltam, hogy minimál szintű tudás tökéletesen megfelel szerintem, vagyis egy jó SEO-s kevés programozói tudással abszolút profi lehet a saját területén, de egy jó programozó egy SEO gyorstalpaló után nem lesz ügyes keresőoptimalizáló.

Úgy tűnik hogy a nyilatkozó úriember fejében a keresőoptimalizálás mint olyan még nem egy külön szakmaként létezik, hanem a webfejlesztés egy mellékágaként.

Ez viszont így tök káros mindenkinek. Az ügyfél majd követeli a trükköket, és végig keresztbetett lábbal ül majd a megbeszélésen nehogy rontást hozzon rá a SEO varázsló, mi pedig magyarázkodhatunk, és felesleges köröket kell megfutni az egyelőre amúgy sem könnyű helyzetben.