Mi az a KEI és hogy számoljuk?

Mi az a KEI?

A KEI (Keyword Effectiveness Index), gyakorlatilag egy kulcsszó “hatékonyságát” mondja meg, szigorú matematika alapján. (Éppen ezért inkább csak egy irányadó számként kezeljük, mintsem ultimate értékként.)

SEO vagy PPC, a KEI segítségével képet kaphatunk, hogy a tarsolyban levő kulcsszavaink közül melyikre érdemes rámenni, figyelembe véve a versenyt és a keresettséget.

Hogy számoljuk a KEI-t?

A KEI 2 részből tevődik össze.

  • A keresések száma az adott kulcsszóra a felhasználók által
  • A versengő oldalak száma az adott kulcsszóra

A formula pedig:
KEI = (a keresések száma 1 hónapban)^2 / (a versengő oldalak száma)

A keresések számának megállapításához használjuk a Google Keywords Tool-t, a versengő oldalak számáról pedig az adott kulcsszóra keresve, a Google SERP jobb felső sarkában találunk adatot.

Lássunk egy példát, az egyik kulcsszó legyen “boldog karácsonyt“, míg a másik a “boldog karácsony“:

A “boldog karácsonyt” esetében a keresések körülbelüli száma 2400, a versengő oldalak száma .hu alatt kb. 587000. Ezeket a számokat behelyettesítve: (2400)^2/587,000 = 9.812

A “boldog karácsony” esetében a keresések körülbelüli száma 320, a versengő oldalak száma .hu alatt kb. 2700000. Ezeket a számokat behelyettesítve: (320)^2/2700000 = 0.037

A különbség világosan látható. Minél magasabb tehát a KEI érték, annál nagyobb esélyel optimalizálhatunk az adott kulcsszóra. De mégegyszer felhívnám a figyelmet arra, hogy ne ezt az értéket vegyük alapul, hanem lehetőleg vizsgáljunk meg más tényezőket is körültekintően.