(M)ilyen volt a Keresőmarketingnap(?)

Szerző:

2008 november 22Keresőmarketing

Jó volt. Egyfelől. De inkább kifejtem.

Jó volt, hiánypótló, mert kell ez idehaza, muszáj a témát pörgetni. A tavalyival ellentétben kicsit több gyakorlatias előadás volt, nem csak rizsa, és szerencsére több SEO-val kapcsolatos téma is helyet kapott.

A jó konferenciát csinálni viszont nehéz feladat, azt hiszem. Ottvan egyrészt 200 különböző ember, különböző érdeklődéssel, szakmai felkészültséggel, elvárásokkal. Nekik teljes mértékben megfelelni szinte lehetetlen. Ha túl mélyen bonyolódsz dolgokba, akkor elmegy az idő, nem érti a fele társaság. Ha olyan a tematika, akkor nehéz szponzort találni, stb. Szóval nem könnyű. De legalább volt, és lesz. Reméljük.

Ami észrevételek viszont megfogalmazódtak bennem, azok a következők. Leginkább a SEO-s részekkel kapcsolatban. Én úgy látom, hogy van rá igény. Kell is, hogy legyen. Talán a jövő évi Keresőmarketingnapon lehetne külön keresőoptimalizálással foglalkozó szekció, ahol jobban helyet kapnak a hallgatói kérdések, több idő van gyakorlati bemutatókra, stb. Még az is lehet, hogy – bár a keresőoptimalizálás a keresőmarketing része – egy teljesen különálló külön szerveződésű Keresőoptimalizáló nap is elférne.

Szívesen hallgatnék külföldi előadókat – meg kell fizetni tudom -, és olyan témákat, amik újszerűek, alig ismertek. Amikre az előadóknak is hosszasan kell készülni, és beleásni magukat a dolgokba, nem csak elcsépelt frázisokat puffogtatni. Lehetnének esettanulmányok, személyes tapasztalatok, stb. Az idei honlapboncolgatás jó ötlet volt amúgy, csak ahogy Konrád is írja a blogjában, a kivitelezésén kell picit finomítani.

Mindenesetre köszönet a szervezőknek a rendezvényért, a lehetőségért, hogy ott lehettem, és már nagyon várom a következőt :)