Multik és a keresőforgalom

Bár régebben már agyaltam rajta picit, de Konrád posztja adta meg a lökést, hogy ismét nekifussak magamban a kérdésnek.

Azaz, fontos-e egy mutinacionális cég – pl. Canon, Coca-Cola -, számára a keresőkből jövő forgalom? Leegyszerűsítve, fontos e erőfeszítéseket ölniük abba, hogy az oldalak SEO-zva legyenek, különféle kulcsszavakra előkelő helyezést érjenek el a keresőkben.

Ezeknél – és néhány hasonló kaliberű cégnél – a cégeknél, szerintem felesleges. amivel nem azt akarom mondani, hogy az oldalak ne legyenek technikailag, vagy akár tartalmilag is rendbeszedve, ergonómiai szempontból megtervezve, de ennél többet szerintem ezen a szinten nem kell tenni.

A brandek jól ismertek, szolgáltatásaik, termékeik megvásárlásánál sokkal inkább döntenek egyéb tényezők. “Valláshábprú” van, gondoljunk csak a Canon – Nikon, vagy a Coca-Cola és Pepsi harcára. Nekik továbbra is végtelnül erős offline kampányik vannak, ami ehhez a területhez azt hiszem pont jó is. Nem kell törni magukat, hogy 8. vagy 5. helyen legyenek a keresőben.

Fontos nekik az online megjelenés, de nem azon a szinten, amire mondjuk egy tetőtéri ablakokat forgalmazó kisvállalkozásnak, akinek a helyi újságon kívűl, gyakorlatilag az internet marad az egyetlen felület, ahol SEO vagy PPC segítségével meg tud jelenni, vásárlókat tud bevonzani.

Tegyük fel, hogy egy digitális fényképezőt szeretnék vásárolni. A keresésemre számtalan PPC hirdetés, árösszehasonlító oldal, review site jön fel, amiket meg fogok látogatni, és döntök majd ár/érték arány, kinézet, stb. alapján. Anélkül, hogy az anyacég oldalát megnéztem volna. Fontos nekem, hogy a Canon vagy a Nikon oldala az első 10-ben legyen? Egyáltalán, szolgáltatnak az ömlelgő sajtóközleményeiken túl még nekem olyan érdemi információt, ami segít a döntésem meghozatalában? Szerintem egyáltalán nem.

Vagy szeretnék egy autót vásárolni. Fontos, hogy a BMW vagy a Mercedes oldala van előrébb? Szerintem nem. A döntés nem itt fog eldőlni. A kialakult preferenciák már megvannak bennem, másrészt sokkal inkább számítanak más dolgok – gyakorlati tapasztalatok, vélemények másoktól -, mint amiket a készítő cég oldala állít. Persze lehet, hogy találok 3D-ben körbejárható modelt az oldalukon :)

Ezen a szinten, és hangsúlyozom, Pepsi, Canon,stb. méretekre, brandekre gondolok, egyáltalán nem éri meg törni magukat a hagyományos értelemben vett keresőoptimalizálás terén. És bár a SEO is építi a brandet, egy komolyabb Social Media kampány, sokkal többet hozhat nekik.

7 hozzászólás - “Multik és a keresőforgalom”
  1. Konrad

    Szerintem rosszul teszed fel a kérdést. Én ezt így fogalmazom meg: megengedheti-e egy multi, hogy ha rákeresnek, akkor ne ő legyen az első a fontosabb szavakra és kifejezésekre?
    Illetve mégegy dolog: megengedheti-e egy multi, hogy a róla szóló keresések első tíz találatát ne tartsa a kezében, vagyis ott akár őt pocskondiázó blogbejegyzés jelenjen meg?

  2. mosquito

    Szerintem az elso kerdesedre a valasz, igen, megengedheti. Termeszetesen nem a brand nevere, vagy cegnevre gondolok. De azokra amennyire neztem, ugyis elso helyre jonnek fel, kulonosebb megeroltetes nelkul.

    A hosszabb keresokifejezesknel persze mar mas a helyzet.

    A masodik felvetesre mar nehezebb a valasz, de kapasbol termeszetesen az, h nem, ne elozzek meg “artalmas” talalatok a ceg honlapjat.

  3. Konrad

    Szerintem meg nem engedheti meg. És ha kifejezésekre nézed, akkor főleg. Csak egy példa: Cora akciók.
    Szerinted ez mennyire jó a Cora-nak?
    Egész egyszerűen nem is értem ezt a fajta hozzállást, amit itt képviselsz. Kicsit olyan, mintha azt mondaná egy cég, hogy “van pénzem, nem érdekel, hogy pazarlok”. Ennek a hozzáállásnak már a 80-as években sem volt értelme, nemhogy manapság.

  4. mosquito

    Hát nem tudom, más véleményen vagyunk. De én továbbra sem látom értelmét, h a Canon pl. a “digitális fényképező” kifejezésre gyúrjon. Amúgy nem tudom, nézzel meg egy Pepsi vagy egy Canon honlapot. A brand fenntartása mellett okoz neked valami örömet? Segít neked, hogy a vásárlásban előrébb juss? Persze, fel tudnánk néhány kivételt hozni biztos.

  5. mosquito

    tényleg csak, h tiszta legyen a szitu.

    – amikről én beszélek és gondolok, világmárkák, nagyon régi brandek, nem középszerű cégek
    – nem arról van szó, h ne SEO-zzanak, legyen az oldal megfelelően kialakított, használható, tartalmas, keresőbarát
    – viszont ezen felül tolni a szekeret nem tudom, h megéri e
    – és persze, vannak kivételek biztosan

  6. Konrad

    Az eredeti cikk egy nagyon jelentős brand új termékének a bevezetésével kapcsolatos site-ról szól. Ebben az esetben egyáltalán nem triviális, hogy a terméknévre majd az az oldal jön fel, nem?
    Az igazán nagy brandek esetében pedig figyelni kell arra, hogy a brand névre és az ahhoz kötődő nevekre följöjjön. Egy példa: a Canon PowerShot kifejezésre nekem a Google.hu-n a 8. találat a Canon. Az első 7 találat valamilyen teszt vagy cikk, vagyis nem brand site. Ez szerinted normális? Nem az lenne a normális, hogy a Canon Powershot kifejezésre az első találat a Canon.hu vonatkozó oldala legyen?

  7. Gundosmue

    Aloha!pcol! http://kdomuy.com renji bjaeg