Lassan eltűnnek az organikus találatok?

Vitathatatlan, hogy néhány divatos kulcsszó esetében az organikus találatok egyre lejjebb csúsznak, előttük hirdetések, a universal searchnek köszönhetően képek és videók, valamint a Local Business Center térképes találatai.

Most akkor a régi megállapítás, miszerint az első 1-2 találati oldalon ott kell lenni, majd úgy módosul, hogy a második találati oldalon mindenképp ott kell lenni? :)

Ennyire szerintem nem vészes a helyzet, bár láthatjuk, hogy a lefelé csúszó találatoknak az új hirdetési formátumok sem kedveznek. Patrick Altoft még azt is kiszámolta, hogy egy .uk találati listában, a “mobile phones”-ra keresve, százalékosan mennyi hely jut az organikus találatoknak: Organic results only make up 21% of Googles search result pages. (A universal search kép és hírtalálatait nem sorolta az organikusak közé.)

Friss hír viszonylag, hogy a Google nagyobb képeket is megmutat mostmár a találati listában, az eddigiekhez képest.

Talán idehaza még ennyire nem rossz a helyzet, bár vannak kiemelt témák ahol már elég nagy torlódás van.

Mit lehet tenni?

  • Próbáljunk meg a lehetőségekhez képet minél inkább long-tail irányba menni, hiszen ezeknél a kulcsszavaknál még pici az esélye, hogy “összeszemetelődik” a találati lista
  • Az első 1-2-3. hely méginkább felértékelődik, így muszáj mégtöbb erőfeszítést tennünk az oldalaink jó helyre juttatásához
  • Erősíteni kell a képi, hír, és videó tartalmat is amennyire lehet

4 hozzászólás - “Lassan eltűnnek az organikus találatok?”
  1. Dani

    A usernek ez a tendencia tok hasznos, nem veletlen megy ebbe az iranyba a Google: Megan Fox -rol gondolom legtobben nem biografiai adatokat vagy folyoirat publikaciokat keresnek hanem kepeket, igy tovabbi klikkeket sporol meg a serp a felhasznalonak. Erdekes lenne azt tesztelni hogy mennyire valtozik az organikus meg a fizetett talalatok ctr -je ezeknel a most mar elegge kulonbozo talalati oldalaknal.

  2. Peti

    A téma felvetése jó, de a megközelítése, vagy lehet, hogy csak a cím nem helytálló. Attól még, hogy képek, videók, local business centerek jelennek meg, nem lesz kevesebb organikus találat egy oldalon. A kép ugyanúgy organikus, csak egy másik keresési formátumban. Az tény, hogy sokkal jobban vonzzák a figyelmet és főleg a local business center esetében megkérdőjeleződik annak korrektsége, hogy hogyan előzheti be egyik napról a másikra a többi organikus találatot. De valószínűleg a Google az alapján rendezte így a találati listákat, hogy a keresgélőket jobban kiszolgálja olyan találatokkal, amelyekre tapasztalatai alapján jobban fókuszálnak.
    Én jobban félteném az organikus találatokat a szponzorált hirdetéseknél tapasztalt hasonló tendenciáktól (webhelylink, business local center térképe, termék listázás).

  3. mosquito

    Peti, a cim valoban lehet tul “bulvarosra” sikerult, de az posztbol kitunik azert, h felek attol, h eltunnek az organikus talalatok, es a SEO-sok melo nelkul maradnak :)

  4. Winkler Balázs

    Arra leszek kíváncsi, hogy mikor lesz majd olyan lehetőség az adwordsben, hogy képeket is tehetek az orginaikus találatok elé/mellé. Vagy van már ilyen és lemaradtam róla?

    Különben a trend az, hogy egyre több cég kezd SEO tevékenységbe és ez tönkrevágja a google találati listáját amúgy is. Majd jönnek a közösségi oldalak :)