Néhány intő jel mikor felbérelsz egy SEO szakembert

Gyakorlatilag Dunát lehet rekeszteni már SEO szakemberekkel, akik természetesen mindenféle igéreteket hajlandóak tenni, ha új ügyfél megszerzése a cél. A seoapien összeszedett pár intő dolgot, amik jelzés értékűek lehetnek, mikor SEO szakember felfogadásának a gondolatával játszol.

1. Túlzott kulcsszógyakoriság
A korai időkben jó helyezéseket lehetett elérni a keresőkben, ha jól teletömködtük az oldalakat kulcsszavakkal. Ezek az idők azonban már elmúltak, és bár a vélemények megoszlanak, és sok tényezőt figyelembe kell itt venni, de egy 5% körüli keyword density -nél ne nagyon merészkedjünk magasabbra, mert büntetés lehet a vége. Óvakodjunk tehát ha valaki azt ajánlja, hogy 15%-os vagy még nagyobb kulcsszósűrűség kell.

2. Túl alacsony összeg, ami túl szép, hogy igaz legyen
Ez egy nehéz kérdés egyrészt, hiszen az alacsony árak – főleg idehaza – mindenkinek jól jönnek, és a legtöbb megbízó nem igazán van tisztában azzal, hogy a SEO-s munkája miből áll, milyen lépések vannak, az neki mennyi energia és időráfordítást vesz igénybe, stb. Befolyásolja ezt a tényezőt az oldal nagysága, és még egy rakat más is.

Próbáljuk azonban reálisan felmérni a “terepet” ha egy SEO szakembert akarunk alkalmazni, esetleg érdeklődjünk körbe másoknál, kérjünk több helyről is ajánlatot. Intő jel lehet, ha valaki nagyon alacsony összeget ajánl nekünk, hogy optimalizálja az oldalainkat.

3. Biztos első hely garantálása
A biztos első helyet kínálás egyszerűen el sem hagyhatja egy komoly szakember száját. (Persze ha egy olyan kulcsszóról van szó, amire gyakorlatilag 0 a konkurencia, akkor jó esélyeink vannak)

Ilyet nem lehet megígérni, mert a SEO nem kifejezetten egy egzakt szakma, a rangsorolási faktorok javarésze ismeretlen, a Google pedig éves szinten 300-400 alkalommal finomítgatja az algoritmust, amiről nem igazán kerülnek ki bővebb infók, néhány kivételtől eltekintve. Nem ismeri tehát senki a mágikus formulát, amivel könnyedén előre lehet kerülni, és ott is maradni.

Ráadásul a helyezés nem minden. Kezeljük óvatosan az ilyen ajánlatokat kínáló optimalizálókat.

4. Black Hat technikák ajánlása
Ezek persze elhangzanak néha egy megbeszélés folyamán, hogy vannak olyan technikák, amiknek az alkalmazásával ideig óráig jó helyet lehet szerezni, ezeket egy jó keresőoptimalizálónak ugyanúgy ismernie kell mint a legális dolgokat. De ajánlani mint lehetőség nem etikus, és több kár van belőle mint haszon.

Persze sokan vannak, akiknek a helyezés mindennél többet ér, és azért, hogy virágozzon az üzlet hajlandóak ezt bevállalni. Ez az ő döntésük. Én szóltam :)

2 hozzászólás - “Néhány intő jel mikor felbérelsz egy SEO szakembert”
  1. gphilip

    tipikus kókler eset:

    http://blog.tcz.hu/regisztralas-a-google-be/

  2. SEO Guru

    Szép dolog az első helyre kerülés. Viszont aki régóta van a szakmában az pontosan tudja, hogy ez semmit sem ér ha az adott kulcsszó nem a kitaposott ösvényen halad. Értem ezalatt, hogy van egy weboldal valamilyen tartalommal. Ezzel a tartalommal egy releváns kulcsszóra előre lehet hozni. Viszont ha a webstatisztikák azt mutatják, hogy az előrevarázsolt kulcsszóra számtalan találat jön de mind el is megy (100% visszafordulás) akkor el lehet azon gondolkodni volt értelme vagy sem? :) Van úgy, hogy egy kevésbé fontosabb kulcsszó (tehát amire kisebb a verseny) ugyan kevesebb látogatót hoz, de azok legalább megmaradnak a weboldalon. Ezekkel a sorokkal csak azt akartam mondani, hogy nem árt ha a SEO tanácsadó ért egy – két szakmához amiben mondjuk már van szakmai tapasztalata. Pl. ha egy SEO tanácsadó benne van mondjuk a hotel üzletben akkor természetesen sokkal hatékonyabban fog tudni segíteni ügyfelének ha az pont egy hotel weboldalával keresi fel őt. A legjobb ott lenni ahova a labda érkezni fog s a piaci tapasztalatok sokkal többet érnek mint az, hogy egy adott kulcsszóra rögtön első pozíciók közé varázsoljunk egy oldalt. Akik csak erre hajtanak azoknak ott a Pillangószív no és a LinkFelhő ;)