Magyar keresők követése Google Analytics-ben

Ha már ennyi sok szép és új hazai fejlesztésű kereső indult mostanság, jogosan merül fel bennünk az igény, hogy szeretnénk látni mennyi forgalmat is küldenek a site-unkra.

A Google Analytics alapból elég sok keresőt azonosít, ám egyelőre a magyar keresőmotorok nincsenek benne. Nahát.

Szerencsére a Google Analytics-hez mi is viszonylag könnyen hozzá tudunk adni plusz keresőket, amiben az _addOrganic() függvény van segítségünkre.

_addOrganic(newOrganicEngine, newOrganicKeyword, opt_prepend)

A függvénynek 3 paramétere van, ebből számunkra az első kettő fontos. A newOrganicEngine-nél megadjuk az új keresőmotor nevét, a newOrganicKeyword-nál pedig azt a query stringet, amit a kulcsszó követ.

A Johu és a Bluu esetében könnyű dolgunk van, itt szépen elkülönülnek a query paraméterek, de a Szörcs esetében egyelőre nem találtam megoldást, bár próbálkoztunk felülírni a referrert, de nem vezetett eredményre, így a Szörcs egyelőre kiesik, remélem a fejlesztők tesznek valamit az ügy érdekében!

Amit tennünk kell:

Az alap GA tracking kódunkban jó esetben van egy ilyen rész:

try {
var pageTracker = _gat._getTracker(“UA-XXXXXX-X”);
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}

A két új kereső hozzáadásával ez a következő módosul:

try {
var pageTracker = _gat._getTracker(“UA-XXXXXX-X”);
pageTracker._addOrganic(“bluu.hu”, “kerdes”);
pageTracker._addOrganic(“johu.hu”, “q”);
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}

Ügyeljünk, hogy a kiemelt részeket a pageTracker._trackPageview() elé tegyük!

Gyakorlatilag így bármilyen alapból nem detektált keresőt hozzá tudunk adni a Google Analytics rendszeréhez.

A Szörcs-nél pedig bízzunk benne, hogy lesz valami megoldás!

7 hozzászólás - “Magyar keresők követése Google Analytics-ben”
  1. charlie

    hm, és mennyi idő lesz amíg a G berakja a magyar keresőket? Meg kéne kérdezni a magyar irodát, vagy a supportot erről.

  2. mosquito

    amint nehany %-os piaci reszesedest szereznek, szoval meg par ev :)

  3. bano

    A szörcsnél a bevált filterezési orosz módszer az irányadó:

    Advanced Filter 1.:

    Referral: szorcs\.hu/keres/(.*?)/[0-9]
    Campaign Source: szorcs\.hu
    ->

    Campaign Term: $A1
    Field B req.

    Advanced Filter 2.:
    Campaign Source: szorcs\.hu
    ->
    Campaign Medium: organic

    Közepesen elegáns megoldás, mert separatorokkal és az ékezetekkel még egy picit külön bajlódni kell, de akinek nagy szüksége van rá, az már így is tudja használni (különösen ha kirakja Excelbe, ott szempillantás alatt lehet normalizálni).

    Közepesen elegáns, mert a Referralból dolgozik a Campaign Mediumbe, azaz vadkörtéből próbál csinálni vilmoskörtét.

  4. mosquito

    koszi @bano!

  5. István

    Ez akkor nehezen kivitelezhető ha CMS-t használsz, és a modul előre tudja mit kell tennie. Modulba belekontárkodni meg hát nem szerencsés :)

    WP-be hogy toltad be?

  6. mosquito

    WP-nel en nem plugint hasznalok, mert neha modositgatom a kodot, igy aztan az aktualis theme footer.php-jaba raktam be. Ez az ut valszeg kulonbozo CMS-eknel is hasznalhato, ahol van egy template, amibe bele lehet szurni a kodot. Azert egy-egy komolyabb meresnel ez elengedhetetlen, h tudd modositani a merokodot.

  7. István

    oké, korrekt :)