_A_ link analizátor – Open Site Explorer

A SEOmoz a múlt héten mutatta be az Open Site Explorer névre keresztelt új Link Analysis eszközét, ami a korábban már jól bevált Linkscape adatbázisára épül. (A különbség annyi, hogy míg az OSE (Open Site Explorer) az adatok egyszerűbb és gyorsabb áttekintését teszi lehetővé, a Linkscape inkább a mélyebb analizissel foglalkozni kívánóknak lesz a megfelelő játékszere.)

seomoz | open site explorer

Az OSE-val gyakorlatilag egy kiterjedt (back)link analizist végezhetünk a site-unkra. A cucc saját indexből dolgozik, amit a saját – User Agent nem publikált – robotjaik állítanak össze. Ez az index annyiban más mint mondjuk a Google “adatbázisa”, hogy csak link adatokat tartalmaz, mást nem. Az index jelenlegi állapot kb. a következő:

  • Pages: 64,180,990,434 (65 billion)
  • Subdomains: 259,977,972 (260 million)
  • Root Domains: 63,264,651 (63 million)
  • Links: 701,881,850,733 (701 billion)

Az adatokat a legkülönfélébb módon tudjuk rendezni (followed, nofollowed, 301, anchor text, stb.) és vizualizálni, de akár más site-al való összehasonlításra is van lehetőségünk.

Az alap mértékegységek mellett a SEOmoz saját “mérőszámaival” is találkozunk, mint pl. a mozRank és mozTrust, melyek a PageRank és TrustRank megfelelői próbálnak lenni.

Az eszköz alapvetően ingyenes 1000 linkig, afelett PRO tagság szükséges. API is van.

Személyes tapasztalataim alapján – és bár egy (back)link analyzertől sem várható el 100%-os korrektség – ez az eddigi legjobb és legátfogóbb eszköz amivel találkoztam. Ez egyrészt köszönhető annak, hogy egy saját hatalmas indexre épül amit folyamatosan frissen tartanak, másrészt a SEOmoz szakértőgárdájának.

SEOmoz | Open Site Explorer

3 hozzászólás - “_A_ link analizátor – Open Site Explorer”
  1. István

    Én a Yahoo Site Explorer-t használom erre. Mennyiben tér el ettől a Yahoo?

  2. mosquito

    Az index nagysagat tekintve nem tudom, h milyen es mekkora kulonbsegek vannak, itt a kulonfele szuresei, rendezesi, es a plusszban bevezetett ertekek (mozrank, trustrank, domain authority, stb.) amik plusszt adnak hozza.

  3. cactus

    Sziasztok!

    Remélem jó helyen teszem fel a kérdést,mert eddig még egyik blogban sem tudták megmondani…, hogy mi a különség a “missing” link és a “Good” link között? Értékeli-e másképp az ilyen linkeket a Googlebot? Vagy ugyanolyan erősnek számítanak? Miért van az hogy az Anchor text nem mutat semmit a missing link esetében, pedig kinn van az adott oldalon és a kulcsszó is ott van amin a link található. Találati pozíció erősödésben nem számít bele a missing link akármilyen erős oldalról is jön (PR6)?
    Az egész neten nem találtam erre választ nagyon megköszönöm ha segít valaki.