Webanalitika Archiv

Social Média adatok Google Analyticsben Létezik egy okos kis greasemonkey-s script Firefox alá, amivel oldalainknak a különböző Social Media siteokról jövő linkjeit, említéseit vizsgálhatjuk meg. Ez eddig így nem annyira különleges, hiszem van egy rakat ilyen oldal ahol le tudjuk kérdezni. A jó dolog itt az, hogy script segítségével egyből Google Analytics-ben láthatjuk ezeket, a Content menüben. Az egyes oldalakra külön rá kell kattintani, és akkor történik meg a lekérdezés és integrálás. Az install egyszerű: 1. Ellenőrizd, hogy van e Greasemonkey plugin installálva a Firefoxod alá. A Greasemonkey a Mozilla Firefox bővítménye, amivel saját JavaScriptben írt scriptjeinket futtathatjuk tetszőleges weboldal [&hellip

Tovább...

Gyakorlatilag pontosan 5 hónappal az IndexTools felvásárlásának befejezése után, a Yahoo! tegnap bejelentette a Yahoo! Web Analytics-et. Ahogy tudom, egyelőre még nem regisztrálhat bárki, de vannak bizonyos partnerek, akiken keresztül már lehet hozzáférést igényelni. Talán rövid időn belül mindenki számára megnyilík majd a felület elérhetősége. Nézzük röviden, hogy mik azok a dolgok, amiket a Yahoo! Web Analytics a versenytársain – főként a Google Analytics-en -, felül kínál. Real time segmentation: Egyik ingyenes webanalitikai szoftver sem kínája ezt a lehetőséget – illetve a Google Analytics igen, de a végletekig leegyszerűsítve -, a Yahoo! Web Analytics-ban viszont kellemesen szegmentálhatunk, gyakorlatilag bármi szerint. [&hellip

Tovább...

Webhelyről indított keresések nyomonkövetése Google Analytics-ben Az előző posthoz kapcsolódik még a téma. A honlapunkról indított keresések nyomonkövetésére nem csak WordPress alatt van lehetőség, hanem a Google Analytics is bekonfigurálható, hogy a látogatói statisztikák között mutassa ezt az értéket. Ez jó, mert így minden egy helyen van. Mit kell ehhez tennünk? Látogassunk el a Google Analytics oldalra, majd a beállítani kívánt domain neve mellett kattintsunk a Szerkesztés-re A Profilbeállítások oldalra jutunk, ahol a ismét csak kattintsunk a jobb felső sarokban található Szerkesztés-re A Profilinformációk szerkesztése oldalon találjuk magunkat, itt keressük meg a Site Search szekciót, és jelöljük be a Kövesse [&hellip

Tovább...

Néhány újdonság került bele tegnap a Google Analytics amúgy sem csekély tudású rendszerébe. Az adatmegosztás és a benchmarking összefügg, mert ha nem osztod meg az adataidat, akkor nem kérheted le az “industy benchmark”-okat sem. A benchmarking lényege tulajdonképpen az, hogy össze tudod vetni a saját adataidat más hasonló, vagy teljesen különböző iparágak statisztikáival. Ezek az “iparági” adatok névtelenek, szóval ne is reméljük, hogy egy bizonyos versenytárssal összevethetjük magunkat. Mint említettem, ehhez a funkcióhoz azonban szükséges, hogy Te is megoszd az adataid, erre 2 mód van. Idézetek a Google súgójából: Google Analytics-adataim megosztása. Csak Google termékekkel Továbbfejlesztett hirdetési szolgáltatásokhoz férhet hozzá, [&hellip

Tovább...

Egy korábbi postban ajánlottam egy free Google Analytics könyvet, amit akkor még nem kaptam kézhez, és nem tudtam mit rejt. Azóta megjött, és sajnos azt tapasztaltam, hogy nagyobb volt a füstje ennek a könyvnek mint a lángja. De mondhatnám azt is, hogy szar volt. Kicsi lelkiismeretfurdalást okozott ez nekem, és ugy gondoltam valamivel igyekszem jóvá tenni. Ez év szeptemberében jelent meg egy könyv a Wiley gondozásában, Google Analytics 2.0 címmel, ami enyhén szólva ígéretesebbnek tűnik. Az is. Ugyis itt a karácsony, lesz időtök olvasni :) Egy korábbi postban ajánlottam egy free Google Analytics könyvet, amit akkor még nem kaptam kézhez, [&hellip

Tovább...

Hmm, valahogy elkerülte eddig a figyelmemet a Google Analytics ezen lehetősége, melynek segítségével az oldalainkon elhelyezkedő linkek kattintási statisztikáját láthatjuk. Gyakorlatilag egy hőtérkép jellegű cucc, ami nem újdonság persze. Nekem mindenesetre új volt, talán másnak is az lesz. A Content menü alatt találjuk ezt az opciót, melyet kiválasztva az adott oldal jön fel egy új ablakban, rajta pedig kis státusz csíkok a linkek felett, melyeken egy indikátor jelzi, hogy mennyien kattintottak az adott linkre. Ide navigálva bővebb (számszerűbb) információkat kaphatunk a kattintásokról. Miután egyszerű és gyorsan áttekinthető adatokról van szó, nem nehéz következtetéseket levonni belőlük, hogy aztán megszüntessük vagy átpozicionáljuk [&hellip

Tovább...