Keresőoptimalizálás Archiv

A Wikirank röviden egy olyan szolgáltatás, ami információkat szolgáltat nekünk arról, hogy egy adott Wikipédiás bejegyzést mennyien tekintettek meg. Felmerül a kérdés, hogy van ez technikailag megvalósítva? Az oldalon azt az infót találtam, hogy a Wikipédia proxy (Squid) szervereinek a logjából vannak ezek az információk, amiket a Wikimédia elérhetővé tett. Mire is jó ez nekünk? Egyes feltételezések szerint a Wikipédia a forgalma 75 százalékát a Google-től kapja, ezt pedig szépen visszaszámolva, megközelítő információink lehetnek egy kulcsszó/kifejezés keresési volumenéről, annak forgalmáról, és persze az átkattintásokról. (Természetesen nem kell ezeket az adatokat sem 100%-ig komolyan venni, hiszen a logok pl. a robotok [&hellip

Tovább...

Volt pár apróság az elmúlt napokban, amiket legalább említés szinten szeretnék megosztani, még ha bazi hosszú posztok nem is születnek belőle. Adobe Flash SEO Gyakorlatilag 1 éve röppent ki a hír a nagyközönség elé – bár ekkor már régebb óta folytak a fejlesztések -, hogy a 3 nagy kereső (Google, Yahoo, MSN) az Adobe segítségével képes a flash oldalak bizonyos fokú indexelésére. Az Adoba a napokban pedig fogta magát, és elindított egy Search Engine Optimization Technology Center-t, kifejezetten RIA-t (rich internet application) használó oldalakhoz, segítséget nyújtva a minél hatékonyabb keresőbarátság eléréséhez. Egyelőre nem sok cucc van fent, de várhatóan bővül [&hellip

Tovább...

Az Insights for Search-t már bemutattuk korábban, ugye ez az a remek eszköz, aminek a segítségével lehetőségünk van elég alapos kulcsszóvizsgálatra, keresési volumen, időintervallum és földrajzi szempontok szerint is, akár különféle kategóriánként is. Most újabb lehetőségekkel bővült a Google Insights for Search , nevezetesen már a kép, news és product keresésekre is lehetőség van, szóval ha szeretnénk pl. megtudni, hogy az elmúlt 30 napban, magyarországon, azon belül is a Szabolcs megyei régióban, mekkora volt az “iphone” képkeresések volumene, akkor simán megtehetjük. De ugyanígy szürhetünk a hírekre is, vagy a termékekre. Ez utóbbinak idehaza nem hiszem, hogy sok értelme van, de [&hellip

Tovább...

Bár régebben már agyaltam rajta picit, de Konrád posztja adta meg a lökést, hogy ismét nekifussak magamban a kérdésnek. Azaz, fontos-e egy mutinacionális cég – pl. Canon, Coca-Cola -, számára a keresőkből jövő forgalom? Leegyszerűsítve, fontos e erőfeszítéseket ölniük abba, hogy az oldalak SEO-zva legyenek, különféle kulcsszavakra előkelő helyezést érjenek el a keresőkben. Ezeknél – és néhány hasonló kaliberű cégnél – a cégeknél, szerintem felesleges. amivel nem azt akarom mondani, hogy az oldalak ne legyenek technikailag, vagy akár tartalmilag is rendbeszedve, ergonómiai szempontból megtervezve, de ennél többet szerintem ezen a szinten nem kell tenni. A brandek jól ismertek, szolgáltatásaik, termékeik [&hellip

Tovább...

Itthon is egyre népszerűbb a Twitter, ezért gondoltam összeszedem, hogy én milyen SEO-s arcokat követek rajta. Aki nem tudná mi az a Twitter, annak ajánlom a Wikipédiás bejegyzést. A Twitter ismeretségi hálózat és mikroblog szolgáltatás, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy rövid bejegyzéseket vagy egymásnak szánt üzeneteket írjanak (formázatlan szövegként, maximum 140 karakter hosszúságban) SMS-ben, a Twitter honlapján, azonnali üzenetküldő alkalmazásokon, egyéb, a Twitter API-t használó programokon (például Tritterrific) vagy webes szolgáltatásokon (például Netvibes) keresztül. Bővebben a Wikipédián ha érdekel. Aki pedig azt kérdezi, hogy miért jó valakit követni, hiszen a blogbejegyzéseiről úgyis értesülök, stb, annak csak azt mondom, tegyen [&hellip

Tovább...

Kis csúszás után a hét elején indult el az első magyar közösségi hitelező oldal, bár egyelőre még nem élesben. Én is bekapcsolódtam a játékba, amiben mint “adós” veszek részt, és hogy ne kamu dolog legyen a történetem teljesen, keresőoptimalizálással foglalkozó vállalkozás megtámogatására kérek pénzt :) Bővebb info: Hitelezőszájt egy ex-iwiwestől Adjatok kölcsön, le kell festeni a falat! Kis csúszás után a hét elején indult el az első magyar közösségi hitelező oldal, bár egyelőre még nem élesben. Én is bekapcsolódtam a játékba, amiben mint “adós” veszek részt, és

Tovább...

A múlt hét egyik újdonsága volt, hogy a 3 nagy (Google, Microsoft, Yahoo) keresőcég egymással karöltve, egy új lehetőség bevezetésével és támogatásával léptek fel a duplikált tartalom / duplikált URL-ek elleni küzdelemben. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy ha valaki tőlünk lopott tartalmat publikál, akkor majd mi jól eldöntjük, hogy a miénk az “original”. Amiről szó van: A múlt hét egyik újdonsága volt, hogy a 3 nagy (Google, Microsoft, Yahoo) keresőcég egymással karöltve, egy új lehetőség bevezetésével és támogatásával léptek fel a duplikált tartalom / duplikált URL-ek

Tovább...

A tavalyi évvégi predikciók – legyen az magyar, vagy külföldi -, a keresőmarketing, és külön kiemelve a SEO élénkülését, még erősebb felfutását jósolta. Az itthoni helyzetről nem sok információm van, jobbára személyes tapasztalatokra tudok csak alapozni. Fut felfelé idehaza a SEO, növekszik? Minden bizonnyal. De ki az akinek ez köszönhető? Szerintem a kis és középvállalkozások szintjén erősödik a dolog. A hagyományos ügynökségeknél negvannak a SEO-s emberek (Carnation, Arcus, NEO, Kirowski), de úgy vélem, hogy az ő ügyfeleik körében kevésbé jellemzőek a nagy SEO-s költések. Tapogatózások vannak, de szerintem a nyomonkövetés, időtartam és egyéb tényezők miatt inkább választják a PPC alapú [&hellip

Tovább...

Ezt ma SEO fórumon találtam, igazi gyöngyszem. Igazából csak reménykedek, hogy nem komolyan gondolta. “Mondjuk ezzel a 8-10 mp mizériával nem tudok mit kezdeni: ) Valamikor 99 környékén lett nekem itthon netem, akkor még modem-s idők voltak, és az újabb generáció már nem tudja mi az mikor összefüttyül két modem: ) 56K Yeahhh… Nos, mit akarok ezzel mondani, azt, hogy akkor szinte minden weblap lassu volt, sőt katasztrófálisan… most meg ha egy weblap nem tölt be 0000000.00000101111 mp alatt, már Pánikbeteg az ember LoL…és 8-10 mp ALATT KELL KÉNYZSERESEN Eldönteni, hogy marad vagy sem…NeMár…NeMár… Akkoriban nagy “divat” volt a chat, [&hellip

Tovább...

Huh, elképesztő méretű “pletyka” szintre emelkedett Marcus Tander – aka Mediaadonis felvetése, miszerint kb. talált egy kiskaput, aminek a segítségével le tudod ellenőrizni, hogy az adott domainnel kapcsolatban mi a Google “állásfoglalása”. Gyakorlatilag infokat lehet szerezni, hogy bannolva vagy büntetve vagyunk, esetleg minden okés. Amit tenni kell: Böngésző címsorába: http://hyves.mydomain.com (vagyis tegyük a vizsgálni kívánt domain elé a hyves-ot, mintegy subdomaint. Ne foglalkozzunk vele, hogy a böngésző hibát ad mert nincs ilyen cím. Figyeljük a toolbar-unkat, vagy egyéb PageRank kijelzőnket, és értelmezzük amit látunk. Ha a PageRank 7-es értéket mutat, akkor a domain-el minden rendben van Ha a PageRank 4-es [&hellip

Tovább...