Keresőoptimalizálás Archiv

A Google WebmasterCentral blogján jelent meg, hogy mostantól a fiókunk alatt, az üzenetközpontban értesítést kapunk arról, ha a Google a site indexelése során úgynevezett “Infinite Space” jelenséggel találkozik. (A Message Center – Üzenetközpont, a Google Webmaster Tools-ba belépve, jobb oldalon fent érhető el.) Az Infinite Space az a jelenség, amikor a crawler olyan linkekbe fut bele, amiket gyakorlatilag a végtelenségig tud követni, pl. egy kalendárium “következő hónap” linkje. Az itt található tartalmak(?) ugye gyakorlatilag semmilyen értéket nem képviselnek, és csak az erőforrást rabolják, ezért a Google az elkövetkezendőkben értesítést küld, ha ilyet talál az oldalunkon. Ha pedig megjött az értesítés, [&hellip

Tovább...

Nagyon egyszerűen kezelhető és letisztult felülettel rendelkezik ez az ingyenes – regisztráció van! – szolgáltatás, mely igazzából nagyon sok újat nem tesz hozzá az életünkhöz, de amit igen, azt jól és szépen teszi. Van benne rank checker, PageRank monitor, infó az indexelt oldalakról, a kulcszó sűrűségről, valamint a hivatkozó weboldalakról. PageRank és SERP változásainkról kérhetünk jelentést is, emailben! Apró hátrányok is vannak azért. Live.com-ot nem kezel, csak Yahoo-t és Google-t, bár valószínűleg ezt még sokan elviselik. Az már azonban inkább zavaró, hogy egy accounttal csak 1 URL-t és a hozzá kapcsolódó kulcsszavakat tudjuk nyomon követni. Ha több site-unk is van, [&hellip

Tovább...

Volt ugye ez a SEO verseny nemrég, amit sikeresen megnyertem, és bár verseny közben sajnálatos módon a Google nem frissített PageRank értékeket, majdnem 1 hónappal a verseny után mindenki szembesülhetett velük. Az én oldalam, a www.seonyar2008.org 6-os PageRanket kapott a Google-től, amiről őszintén megmondom, hogy álmodni sem mertem. Egyrészt az idő rövidsége – 3 hónap – miatt, másrészt pedig nem gondoltam, hogy ennyire jó minőségűek a linkek amiket kapok. Mert a linkek száma önmagában kevés, volt olyan akinek több backlinkje volt mint nekem, de a HuWiCo-tól vagy a BME-ről jövő linkek azért sokat nyomtak a “végelszámolásnál”. Büszke nem nagyon vagyok [&hellip

Tovább...

Van a Google-nek a Safebrowsing nevű cucca, amivel az ártatlan weboldal tulajdonosok ellenőrizni tudják, hogy a Google esetlegesen kártékonynak tartja e a weboldalukat. Az ellenőrzéshez a következő URL-t kell használni: http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=”sitenév” Amire választ kapunk a vizsgálat során: Mi a jelenlegi státusza az oldalunknak Mi történt amikor a Google megvizsgálta az oldalt Tartalmaz e az oldal malware-t Közrejátszik e a site valahogy malware terjesztésben Ha sok site-unk van, akkor kicsit macerás egyesével mindig végigellenőrizni mindet, meg ugye sanszos, hogy elfelejhetjük. Na ezeken a problénákat hivatott segíteni a SERPGuard nevű ingyenes szolgáltatás, melynek a segítségével automatikusan nyomonkövethetjük az oldalaink állapotát. Jobban mondva [&hellip

Tovább...

Mindig ezt mondja, azért is vicces a képregény :) Jason Calacanis nevéhez amúgy olyan webes okosságok fűződnek mint a Weblogs Inc., vagy a mahalo.com, ami egy Human Powered Search engine. De dolgozott a Sequoia Capital-nal is, szóval annyira rossz arc nem lehet mint amennyire a megnyilvánulásai alapján tűnik :) A leghíresebb mondása pedig: “SEO is a wasted industry. You’re wasting your time fighting off ranking problems instead of creating great content. You’re just spinning your wheels hoping the Google gods won’t kick you out. It’s a bad way to live your life. Using a human service is a better way [&hellip

Tovább...

Önt is elkeserítette már, hogy hosszú hónapok kitartó munkája után sem jelenik meg az oldala, a Google találati listájának az elején? Rengeteg pénzt, időt és energiát áldozott a feladatra mégsincs eredménye? Ön csak a konkurencia után kullog? Ennek most vége! A Web2SEO master segítségével az ön oldala pillanatok alatt a lista élére kerülhet. Használata egyszerű, nem igényel különösebb szakértelmet. A munkát akár otthon is elvégezheti, és nincs szükség drága SEO szakember alkalmazására. Web2SEO master – The ultimate SEO tool A seonyár2008 kulcsszóra kiírt versenyre hozta ki ezt a toolt a www.seonyar2008.org. Hát mit mondjak ;) Önt is elkeserítette már, hogy [&hellip

Tovább...

Viszonylagosan új ez a megnevezés a SEO-sok eszköztárában. (Hogy fehér vagy fekete, ezt mindenki döntse el maga.) Maga a cloaking bizonyára ismerős mindenkinek. Gyakorlatilag ez az az eljárás, amikor teljesen más oldalt mutatunk a keresőrobotok felé, mint a humán látogatóinknak. Általában ezt egy User-Agent, illetve IP cím vizsgálattal dönti el a weboldal tulajdonosa, hogy az adott látogató keresőrobot, vagy pedig hús-vér ember. Vannak egészen egyszerű scriptes megoldások, és vannak igazán kifinomult szoftverek is, állandóan frissített IP cím adatbázissal (spiderSpy), hogy mindig tudják honnan jönnek a robotok. A célja? A cloaking segítségével egy kulcsszavakkal alaposan megtűzdelt oldalt kínálhatunk a robotok számára, [&hellip

Tovább...

2008 februárjában több mint 3000, a keresőmarketing és keresőoptimalizálás világában dolgozó személyt kérdezett meg a SEOmoz.org, A kérdések a személyes/demográfiai adatokon túl, számos más érdekes dologra is próbáltak rávilágítani. Tehát megvannak a szokásos hány éves vagy, hol tanultad ki a szakmát kérdések, de ezek nekünk nem annyira fontosak. Mondjuk a hol van a lakóhelyed kérdésnél a Hungary 0.39244%, tehát valaki vagy valakik kishazánkból is kitöltötték a felmérést. Helyes!

Tovább...

Vladimir Prelovac SEO Friendly Images nevű wordpress pluginjével azt az ugyan fárasztónak nem nevezhető munkát spórolhatjuk meg magunknak, amikor a blogba ágyazott képeket el kell látnunk ALT és TITLE tagekkel. A munka valóban nem fárasztó, viszont annál többször elfelejtésre kerül :) A plugin azt csinálja, hogy a képek ki nem töltött ALT és TITLE tagjeit szépen feltölti az általunk bekonfigurált értékekkel. Két előre adott érték van, ez a %title és a %name. A %title helyére a post címe kerül, a %name helyére pedig a kép neve, kiterjesztés nélkül. Ezeket kombinálhatjuk is, illetve általunk megadott kulcsszavakat – pl. seo blog :) [&hellip

Tovább...

Elég rövid lesz, elsőre hosszabbnak tűnt. De amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Vagyis az lehet. Mit is csinálunk. Tegyük fel, hogy lesz egy esemény a jövőben, amire várható, hogy a felhasználók általi keresések megsokszorozódnak adott kulcsszavakra. A feladatunk annyi, hogy elkezdünk egy oldalt optimalizálni ezekre a kulcsszavakra, és ha nincs túl erős verseny, akkor egész jó eredményeket is elérhetünk viszonylag rövid idő alatt. Lépésről lépésre: Mindig gondolkodjunk előre, legalább 2-3 hónnap az esemény előtt. Az optimalizálás és az indexelés is időt vesz igénybe. Készítsünk egy teljesen új weboldalt a célra, regisztráljunk egy domaint is hozzá ha lehet. Fordítsunk kellő figyelmet a [&hellip

Tovább...