Google Archiv

A Google Webmaster Blogon volt egy bejegyzés, ahol néhány a site-clinic session-ben elhangzott ajánlást megossztanak a nagyérdeművel. Volt az ajánlások között egy rész, amire különösen felkaptam a fejem, hiszen egy olyan témát feszeget, ami nekem valahol a szívügyem. Ez pedig nem más, mint a nem megbízható, és különféle hamis igéretekkel – mint az alábbi – ügyfeleket megtévesztő és felrevezető SEO-sok. Should I believe SEO agencies that promise to make my site rank first in Google in a few months and with a precise number of links? No one can make that promise; therefore the short answer is no, you should [&hellip

Tovább...

2008 második felében a szemkamerás vizsgálatokat végző Realeyes, 53 résztvevővel készített egy felmérést, melyben a Google első találati oldalát vizsgálták, a figyelem eloszlása, és észlelés erőssége szempontjából. (Az adatokat a Realeyes magyarországi képviselete bocsátotta a rendelkezésünkre, ezúton is köszönet érte!) A képekre kattinva nagyobb méretben is megtekinthetők, szükség lesz rá :) Ennél a képnél azt láthatjuk, hogy különböző számú és elhelyezkedésű fizetett hirdetésnél milyen százalékban kap figyelmet az organikus találati lista, és a hirdetések. Érdekes látni, hogy ha vannak az organikus találatok felé bekerülő hirdetések, akkor mennyit “torzul” a kép. (Bár az F shape szkennelés miatt érthető.) Fontos megjegyezni, hogy [&hellip

Tovább...

A múlt héten a Google Buzz megjelenése elnyomott minden más Google hírt, de volt egy “apróság”, ami számomra sokkal izgalmasabb volt ennél. Na persze csak miután picit mélyebben meg is néztem miről van szó. Az alap hír – amit idehaza szinte le se hoztak – annyi, hogy a Google 50 millió dollárért felvásárolt egy 2007 végen alapított vállalkozást, az Aardvark-ot, ami egy Social Search Engine. Csak itt minden máshogy működik mint egy “normál” keresőnél, bár ahogy látni fogjuk, algoritmusok itt is vannak. Az Aardvark ahogy említettem egy Social Search Engine, ahol kérdéseket tehetünk fel – egyelőre angol nyelven -, amikre [&hellip

Tovább...

Az egész akkor kezdődött, amikor a 2006-ban elrajtoló, pénzügyi és vállalati információkat kínáló weboldal a Google Finance nevére keresve, az oldal nem volt megtalálható a Google első találatai között. Ekkor ültek le a Google mérnökei Amit Singhal vezetésével, hogy feltárják és orvosolják a problémát. Ahogy Mr. Singhal akkor felvezette ezt: “ha van egy áramszünet New Yorkban, az első keresések a témában pár másodpercen belül befutnak, viszont az első blogbejegyzések csak 10-15 perc múlva jelennek meg a találati listában.” És azok sem feltétlenül a SERP elején, vagy tetején, ahol mindenki gyorsan rájuk bukanna. Ezért aztán tisztán matematikai alapon készítettek egy külön [&hellip

Tovább...

A keresést és a felhasználók életét is könnyíteni kívánt megoldások sorában úgy tűnik itt a következő lépés a Google felől. A keresések egy részét úgynevezett “navigációs” keresések alkotják, mikor is a felhasználó gyakorlatilag tudja, hogy milyen oldal kíváncsi, de annak a pontos URL-jét nem ismeri, vagy ismeri, de a böngésző címsora helyett a keresőmezőbe írja be azt. A mostani újítás során a Google Suggest egy adott keresőkifejezés írásakor, a listában legfelül, az írt kifejezéshez legjobban illeszkedő és létező oldal URL-jét is beteszi, így csak rá kell mozognunk, és már megyünk is a kívánt helyre. Google találati lista nélkül. Egyelőre a [&hellip

Tovább...

Ennyit tesz ha van verseny. A Bing az indulásakor egy funkciókban ha nem is gazdagabb, de mindenképpen másabb elrendezésú keresőoldalt tett a felhasználó elé. Jobban ráfeküdtek a különböző vertikális keresésekre is, mint pl. az utazás vagy vásárlással kapcsolatos dolgok. (A képre kattintva normális felbontásban is megtekinthetjük őket.) Az új Google címlap A Google néhány hónapja változtatott ugyan a keresőjének a megjelenésén, kisebbek lettek a logók, jött a “show options” ami a mostani megjelenésnek mintegy előfutára, beljebb csúsztak a fizetett hirdetések (ez nem olyan régi), és persze folyamatosan alakítgatják a találati listában megjelenő tartalmak kinézetét is. Igaz viszont, hogy ezek a [&hellip

Tovább...

Néhány információ korábban kiszivárgott a Google Analytics várható újdonságairól, de még fel sem ocsúdtam, mikor már hivatalosan is bejelentették őket az Analytics hivatalos blogján. Miután egy elég nagy update-ről van szó, biztos várni kell pár napot amíg minden új feature aktív lesz, nálam egyelőre még semmi sem látszik. Jöjjön az elég ütős lista: Goal változások: Az eddig 4 goal helyett immár 20 goal definiálható. Eddig a célok elérése úgy müködött, hogy ha a felhasználó eljutott egy általunk megadott URL-re a site-on, akkor teljesült a cél. Most ez változott, vagyis bővült, mostantól lehet goal az oldalon eltöltött idő (Time on Site), [&hellip

Tovább...

Az URL-ek keresőkbe történő regisztrálása (Search Engine Submission) az általuk biztosított felületeken keresztül – pl. http://www.google.com/addurl/ – már elég elavult, és nem is nagyon ajánlott megoldás. Ennek ellenére még számos keresőoptimalizálással foglalkozó cég honlapján láthatjuk ezt, mint szolgáltatást, amit kínálnak. Az új oldalak indexelésére számos egyéb megoldás van, ami egyrészt célravezetőbb, illetve gyorsabb. Elhelyezhetünk például már indexelt oldalakra linkeket, melyek a mi új tartalmunkra mutatnak, bár ebben az esetben ki kell ugye várni, hogy a Googlebot meglátogassa a linkelő oldalt is elősször. Egy fokkal gyorsabb, amikor Sitemap-et generálunk, és azt adagoljuk be a Google vagy Bing által is kínált Webmaster [&hellip

Tovább...

Nem hagyott nyugodni a Google új keresője körül felmerülő kérdések áradata, ezért összeesküvés-elméletek gyártására vetemedtem. A legsarkalatosabb pont, hogy vajon miért most jött el az a pillanat, amikor a Google a segítségünket kéri abban, hogy az új keresőjének publikus felületét használva, az ott kapott találatokat összevessük a megszokott keresőből érkező találatokkal, és azokat jelentsük is neki. Nyilván nagyon sok emberhez jutott el a hír, sokan végeztek is pár ego search-öt, de már jóval kevesebben vették a fáradtságot, és jeleztek valami gubancot, és mégkevesebben látogattak el ma is az oldalra, hogy ott tudják le a napi keresésadagjukat. A beérkezett adatokat aztan [&hellip

Tovább...

A @techcrunch nagyon találóan írta a következőket: Search Engines are like sharks: If they stop moving, they die. Szóval mozgolódni kell, és a keresőpiac az utóbbi időben mintha az eddig megszokottnál is aktívabb lett volna. Nem csak a Bing megjelenésére, vagy a Microsoft Yahoo-val kötött “házasságára” gondolok, hanem például a real-time search körül felerősödött igényekre és várakozásokra is. De állhatna itt a friss Facebook + Friendfeed kereső vonatkozású aspektusa is. (Webisztán a link alatt, tessék elolvasni) A Google tegnap előjött az “új keresőjének” dev preview-jával, ami egy alapvetően szokatlan lépés tőle, hiszen az algoritmus váltásokról és egyéb változásokról nem nagyon [&hellip

Tovább...